söndag 19 maj 2013

Veckans stora favoritdag stundas!

 
Söndagen
O måndagen såklart.. ;) Nu vill väl nån bara ta o skjuta mig.. Haha ;D

Söndagar gillar jag för då planeras det för veckan som kommer. Träningsschema klottras ner o man ser vad veckan har för härligheter att bjuda på.. :) O jag vet att planerar jag inte träningen så blir det också halvdana träningspass. O jag föredrar kvalité före kvantitet! :)
 
 
Min vecka 21's preliminära planering so far...
Kan komma att justeras något då jag hoppas Mia vill hänga på eller om hon är sugen på något helt annat som jag hänger på istället! :)
 
Idag är det vecka 19's sista dag o på schemat klockan 17.30 står det Cirkelfys. Egentligen så borde jag kanske ha en vilodag då jag inte haft någon denna veckan. O det är helt enkelt för att jag känt mig så pass pigg att jag inte känt behov av det. Men jag låter mig ta denna dagen som den kommer o känner jag mig lika pigg o alert även i eftermiddag så ska jag försöka kila bort o genomföra passet. Men inget måste..
Idag har jag andra måste som skulle behöva bli gjorda först o främst. Helt plötsligt blir man supertrött.. ;)) Diskberget i köket som börjat krypa sig längre o längre upp på diskbänken. Tvättstugan är bokad från 16-21. Men det är ju ganska skönt att få en liten pause från dessa måsten idag o komma bort till Friskis.. Det är ju ändå bara en liten timme.. Liiiite längre om jag ska köra lite mage innan.. ;)
 
Träningresumé V.20

MÅN: Pass ett: Styrka ben/rumpa/mage
Pass två: Grupp-pass Box

TIS: Morgonpromenad
Dubbelpass: Styrka armar/axlar/rygg + Grupp-pass Cirkelfys
Pass två: Grupp-pass IW

ONS: Morgonpromenad
Utomhuslöpning Stensö 5km

TORS: Morgonpromenad
Dubbelpass: Grupp-pass Cirkelgym X  + Grupp-pass Spinning puls

FRE: Styrka ben/rumpa

LÖR: Morgonpromenad
Styrka armar/axlar/rygg

SÖN: Dubbelpass: Styrka mage + Grupp-pass Cirkelfys OBS! Håller söndagen lite öppet..
VILA?
 
 
 
Igår vart ju en rolig dag... Hände absolut ingenting! Jobbade, direkt till gymmet, hem o fixa lite mat o sedan lade mig i soffan runt 18-tiden skulle jag gissa på. Vad händer? Jo jag lyckas helt ofrivilligt somna o vaknar inte upp förrän 4 timmar senare! Wtf?!.. Haha Vilken fantastiskt lördag jag fick! Haha Pensionärsjävel...
 
Trots de fyra timmars välbehövliga, antar jag, sömn så somnade jag helt ovaggad senare på kvällen strax efter att Eurovision vart klart. O visst sa jag att Danmark skulle vinna?!.. Min magkänsla alltså... ;)
Vaknade sedan tidigt as hell, vet inte ens vad klockan vart men det vart tidigt, av ett jädrans dunder o brak! ÅSKA! O.. my.. God...! O Victor låg inte bredvid mig trots att jag vet att han kom hem på natten efter en utekväll. Så jag trippar upp på tårna o hittar en däckad sambo på soffan. Ber han komma in i sängen o visst, 3 timmar senare kommer han lunkandes in.. TO LATE! Åskan är över.. Haha Jag gillar inte åska... Känner mig som när jag vart liten igen o gick ner för trappen från mitt sovrum ner till mammas o pappas o fick krypa ner mellan dom.. Men här hemma fick jag ingen respons alls av hjärtat! Tack för den... Haha ;)
Men men, det gick över snabbare än kvickt o jag sov sedan ända till 10.30 (!!) Vad fanken hände här då?! Jag sover aldrig så länge, inte ens när jag är bakis! O idag vart jag varken bakis eller trött efter min lilla 4-timmars-powernap tidigare..
Jag vart väl helt enkelt bara trött utan att veta om det! :)
 
What so ever, nu ska jag fortsätta njuta av min lediga söndag o vara skadeglad åt Victor som fortfarande ligger i sängen o mår pyton! Tjiidig win win för mig! ;) Jag mår helt fantastiskt bra idag om man jämför mellan oss... Haha :P
Nej, nu ska jag vara snäll.. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar