tisdag 2 april 2013

Dag 88 av 100

 
O jag har den där känslan som man får när man sträcker sig efter något men preciiiiis inte når. Ni vet när man touchar med fingertopparna?! Haha :D En annan känsla är att kroppen känns top notch men jag vet, läs tror, att jag ökat i både omfång o vikt... Det märks nämligen på mina bralls! Haha :P Nu är det ju ingen negativ ökning men det är lite läskigt att öka... Ska bli spännande att se vad den sista formchecken visar på både vågen o måttbandet. O detta missvisande ska vi ju göra något åt saken efter dessa hundra grymma dagarna. Men en sak i taget! För nu har jag byggt upp en stark o stadig början som sedan sakta sakta kommer att formas till det där lilla extra som jag vill åt.. Snäppet vassare.. Hur resan dit kommer gå får vi se sen men kan avslöja att det blir lättare träning för underhållningen av styrkan medans det är dags att komma igång på allvar med löpningen. Nu kan man i stort sett börja löpträna utomhus o det är ju det jag vill göra. Fast jag måste verkligen investera i ett par nya löparskoå. För de jag har nu har noll dämpning kvar o det känns... Det känns helt platt under fötterna! Haha :)
 
Dagens workout vart morgongym o jag kände redan imorse av gårdagens cirkelgym där jag vågade lassa på rejält med vikter på alla övningar. Vilket också känns idag. I både rygg, axlar o armar... O det gjorde inte dagens rygg o bicepspass lättare men det gick o jag gjorde det! :)
 
Övningar rygg o biceps:

Armhävningar på tå
Armhäv i TRX
Stående rodd med skivstång
Enarms bicepscurl i cable
Rygglyft på lutande bänk med vikt
Sittande hammercurl med hantel mot kudde
Enarmsrodd med hantel
Sittande rodd i maskin
Bicepscurl med skivstång

O hej träningsvärk! :D
 
Ikväll vart det ett svettigt IW-pass. Blir en kär repris imorgon men då med sällskap av bästaste Sofie. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar