lördag 27 april 2013

Sooo NOT...

...Ment to be!
 
Haha Gick bra i köket idag? ;)
 
Väldigt brända o väldigt misslyckade chocolate chip cookies! Tadaaaa! Till o med bildbevis Mia att jag också misslyckas mellan försöken i köket! Haha :D Luktar integott i lägenheten för tillfället... Sot..! ;)
 
Jaja, det vart helt enkelt inte ment to be att jag skulle gotta mig lite idag så då gör vi det imorgon för jag har inga fler ingredienser så att jag kan göra försök nummer två! Får nöja mig med enmanna-tacoskvällen all by my self efter att mamma fick ställa in sitt kalmarbesök. Lite tråkigt... Men men, jag har ju Bounce som tur är! :) O du Victor, du kan ta o flyga hemåt nu... Haha ;)
 
Världens minsta Fia vid världens högsta bord på Sandras.. Haha :)
 
Gårdagens konsert på Sandras med Fia vart jättekul! O vi lyckas ju alltid komma i mood för fest även om det bara är vi två på förfesten. Haha Fast förfest o förfest, förölen innan konserten.. :)
Hardcore Superstar levererade o de vart riktigt bra live! Bara positivt! :) Jag borde göra sånt här oftare för jag tycker det är så fruktansvärt kul... :)
Dagen efter, det vill säga idag, vaknade jag upp rejält tröttkeps o nästan med en skallevärk som låg i dvala o som kunde väckas närsomhelst men fick bort det mesta under morgonpromenaden med Bounce som tur är. För jag låg verkligen o tänkte att jag skulle skita i dagens roliga träning som stod på schemat men med lite jävla anamma o vilja antar jag, så fick jag det gjort trots allt. O huvudvärken? Den är puts väck... Kan vara tack vare panodilen... ;)
Prima ballerina och veckan har bjudit på lite blandad kompott av träning.
 
Igår fick jag rycket att ta formbild på ryggen bara sådär. O tack till mig själv för den motivationskryddningen! Det är så jävla kul att träna när man får se resultat! :D
 
Träningsresumé V.17

MÅN: Morgonpromenad
Pass ett: Styrka/kondition cirkelträning
Pass två: Kondition Spinning-puls/intervall

TIS: Morgonpromenad
Dubbelpass: Styrka mage + kondition IW

ONS: Morgonpromenad
Kondition utomhuslöpning
Kvällspromenad

TORS: Morgonpromenad
styrka/kondition Cirkelgym X
Kvällspromenad

FRE: Morgonpromenad
Dubbelpass: Styrka överkropp + Kondition IW
Kvällspromenad

LÖR: Morgonpromenad
Kombipass: Cirkelfys/spinning
Kvällspromenad

SÖN: Morgonpromenad
VILA!
Kvällspromenad
 
Idag vaknade jag bortsett från huvudvärken även med en träningsvärk i varendaste liten muskel i överkroppen. Till o med i magen o jag körde inte en enda övning för just mage! Där ser man vad mycket andra o omedvetandes muskler man använder vid styrketräning.. Raise your hands for fria vikter, it´s the shit!
 
Fredagens styrketräning, övningar:
 
Latsdrag
Biceps 21:an med hantlar
Sittande rodd
Tricepspress i cable med stång
Bicepscurl med stång mot kudde
Dips på bänk
Rodd med skivstång på lutande bänk
Axelflyes
Tricepspress bakom huvudet med skivstång
Lyft mot hakan med skivstång
Bicepscurl med skivstång
 
Som sagt, inte en enda ren magövning men trots det har jag en svidande träningsvärk i absen. Så tänkt på det, med rätt teknik o stabilitet så tränar du mera o flera muskler. Hellre kvalité än kvantitet!
O som jag alltid säger o lever efter, gör om gör rätt!
 

Nu när jag ändå är igång o filosofera så handlar inte träning om endast just träning. Vill man ha de resultat man önskar så krävs det även att man lägger ner lika mycket energi på kosten. Man kan träna hur mycket o bra som helst men utan en bra kost som grund o med rätta energi- och näringskällor som kroppens drivmedel så kommer du att stå o stampa på samma ställe o kämpa utan att komma en millimeter nämre ditt mål.
Man kan äta allting men inte alltid! eller för ofta...!
Om du känner att du kilat fast så ta dig en rejäl funderare hur du faktiskt äter, när du äter o vad du äter. En liten förändring kan ge stoooora framsteg! :) O att komma med ursäkter att man inte kan är den lamaste ursäkten som finns. Alla kan! Det handlar bara om hur mycket du faktiskt vill!


4 kommentarer:

  1. Snygg rygg!!!! :-)
    Kram Terese

    SvaraRadera
  2. I ett gammalt inlägg (som jag inte hittar nu :P) hade du en blå jeansskjorta med rosa tubhalsduk(?). Kombon var så snygg. Var hittar jag dina kläder...? :) /Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack Karin! :) Jeansskjortan är från Cubus som jag köpte för ett par år sedan. Jag handlar lite överallt tycker jag, älskar nätshopping! ;) Men just butiker så gillar jag HM, Kompaniet, Cubus, MQ.. De där vanliga du vet! :)

      Radera