måndag 1 april 2013

Dag 87 av 100

 
 
I lördags vart det påskfest så igår vart man alltså lite bakis. Vilket fortfarande håller i sig lite såhär dagen efter efter, alltså andra dagen efter.. Hatar detta..! Jag vet hata är ett starkt ord men jag menar det verkligen.. Gillar inte denna trötta o tunga känslan som kroppen ger efter en helg med fest. Det är inte värt det!
Trots att jag hade kunnat ligga kvar i sängen idag om jag verkligen skulle vilja det så hoppade jag ändå upp vid 09-tiden. Tog en skön promenad i det sköna vädret. Sen vart det att försöka vända den mentala inställningen till dagens träningspass. Otaggad till max men trots det vann viljan o vid 11 vart jag på gymmet i full gång med ett styrkepass triceps, axlar o mage. O vem möter jag inte där om inte fröken Tapper! Att jag blev glad!! :D Detta gjorde helt plötsligt träningen kul idag igen o jag körde på som vanligt o fick en bra känsla i kroppen både under o efter passet.. Härligt! :)
 
 
Övningar triceps, axlar o mage:

Dips
Axellyft framåt med hantlar
Tricepspress bakom huvudet med skivstång
Axellyft åt sidan med hantlar
Drag mot hakan med skivstång
Tricepspress med stång i cable
Flyes
Dips på bänk

Sit-ups på bosu
Benkast på bosu
Mage lovehandles på lutande bänk med vikt
Crunches sida-sida med kettlebell

Squat challenge: 160st
 
+ kondition/styrka Cirkelgym
 
Den här squat challenge börja kännas i benen nu. Det känns lite tungt faktiskt men jag lyckas ändå göra det! Haha :) 12 dagar kvar till målet o det är efterlängtat!
 
 
Bilden till höger är en bild som jag hittade när jag vart på dag 7 av mina hundra grymma dagar. En ren drömbild o förhoppningsvis målbild.
Bilden till vänster är formen på  min mage idag. Jag har nåt drömbilden.. Helt ofattbart...! Men det känns otroligt bra o jag är faktiskt lite stolt över mig själv.. :) Eller ganska mycket stolt faktiskt! ;D
 

2 kommentarer:

  1. Och det var så kul att träffa dig också! :-) Och återigen: du når grymma resultat! /Terese

    SvaraRadera