fredag 26 april 2013

Woopsiedaisy!

Ojsan..

Redan fredag o jag har inte vart här sedan i måndags! Woooopsie.. ;) Jag suger riktigt mycket med bloggen nu o det är lite medvetet också. Jag prioriterar bort den för jag varken hinner eller ha ork eller tid att sätta mig vid datorn..
För nu är jag även hundvakt! :)
Så dagarna går i ett.

Morgonpromenad med sällskap uppskattas såklart! :D Det är något som jag verkligen saknat... Sedan får man cykla hem på lunchen för en kortis o sedan när man kommer hem blir det även kvällens långrunda. O här ska det också hinnas tränas o jag har lyckats klämma in även det.. :) Allt funkar med planering... ;) Det är så enkelt som att välja bort timmarna som soffpotatis o spendera dom på både nytta o nöje för min del. Träning. För jag vet ju att jag må bättre av det än att sitta hemma själv i soffan o glo. Sen går tiden snabbare också! Tummen upp! :D

Jag tror inte han lider så mycket direkt... ;)
 
Bounce kom i onsdags så då blev det lite spontant en löprunda utomhus med han som sällskap. vad kan det ha vart, 4km kanske.. Helt ok runda i alla fall o jag sprang hela utan några större problem förutom att vaderna skrek att jag skulle sluta. Men det onda tror jag berodde på underlaget som vart asfalt. Inte alls samma känsla som när vi sprang ute på Stensö i spåret förra veckan för då kände jag ingenting alls... Igår vart det Cirkelgym X o idag har jag kört dubbelpass med först ett styrkepass överkropp följt av IW. Så där vart dagens träning done! Ska bara ta en långrunda med Bounce nu på eftermiddagen så är det också klart.. :)
 
Veckoresuménträningen kommer nu i dagarna då jag har vilodag på söndag. Ser fram emot morgondagens träning som inte kan vara annat än jobbig! Det är ett kombipass där de har slagit ihop två av mina absoluta favoritpass, cirkelfys o spinning! :D Så klockan 11 imorgon är det dags för två timmars svettkalas! Haha :)

Men en dag i taget nu. Har tvättstugan idag så ska snart ner där o ta de sista. Sen kommer Fia då vi ska på konsert på Sandras ikväll. Det är Hardcore Superstar som spelar o innan dess ska vi äta god middag o ladda upp med god dricka o skön musik. :)
 
En liten sneekpeak på en liten pyttedel av min önskelista! Vill haaaaaa...! :D
 
Hjärtat befinner sig i fantastiska Dubai o åkte i onsdags o jag saknar verkligen ihjäl mig efter honom! Visst är det skönt att sakna varandra lite då o då men han vart ju iväg förr förra helgen också... Gaaaaah!.. Vilken mes jag har blivit... ;P
Men whatever, jag står för det o jag är stolt över det! Haha Jag saknar såklart min andra bättre hälft! :)
Love

10 kommentarer:

  1. Vilken uppfödare har du köpt din hund av...? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hey!
      Det vart hos en uppfödare i Växjös skogar minns jag men kommer fanken inte ihåg namnet! Ska försöka kolla upp detta om du vill.. :)

      Radera
  2. Åh åh åh! Jättejättegärna! Är han en strävis eller en släthårig rackare? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är lite av båda men mest släthårig :) Är du i köpa-hund-tankar? :)

      Radera
  3. Låter helt perfekt! :D Ja, jag är ju det! Tror Jack Russeln (för det är väl vad din Bounce är? :), verkar vara som klippt och skuren för mig. Hur upplever du rasen? Är den trevlig? :) hoppas du hittar uppfödaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bounce är faktiskt en Parson Russell, lite same same fast något större o långa ben. :)
      Jag har hittat uppfödaren som vart Trollbackans kennel, det tråkiga är att det visade sig att uppfödaren gått bott i början på året.. :( Ledsamt..
      Det man ska tänka på är ju att det är såå mycket hund i dom här små rackarna som både kräver mycket tid o uppfostran. O tålamod! ;) Men de är helt underbara! :)

      Radera
  4. Åh, vad trist! :( de verkar vara ena riktiga energiknippen och ett helt projekt att få som man vill, den där hundrasen! :) men men, så får det bli! Haha. Förresten, hur gammal är din jycke? Och varför just namnet Bounce? Är du uppväxt med hund och hundvan sedan innan...? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du får heeeeelt rätt uppfattning! ;) Sedan flytten till Kalmar för 1,5år sedan så har pappa Bounce då jag inte fick ihop det med jobbet o samtidigt ha honom tyvärr.. :( Men han har det toppen o det bästa av allt är att jag fortfarande får träffa honom!
      Jadu varför blev det just Bounce egentligen? Jag är ett stort fan av svenska dansgruppen Bounce o har alltid haft en crusch på Benke.. Hahaha ;D
      Jag har haft hund sedan 1,5 års ålder så är uppväxt med hund/ar. Har man ingen hundvana alls vet jag inte om jag skulle rekommendera en terrier som första hund faktiskt. Men så länge man vet vad man ger sig in på :)

      Radera
  5. Skönt att din lille kompis hamnade inom familjen! Toppen! :) ok ok, då fattar jag! Men Benke ÄR het! ;) aha, men har din familj haft mycket terrierraser? Vilken sorts hund är du uppväxt med? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa inte uppväxt med terrier direkt utan min familj vart stort fan av mellanschanuzer. :) Sedan skaffade pappa en terrier på äldre dar. En gammal jakthund som vart för dålig för att få jaga.. Haha Så pappa tog över den som fick leva livet innan den blev gammal.. :)

      Radera