lördag 13 april 2013

Dag ett hundra av 100 grymma dagar

 
 
Shit! Sista dagen idag o det känns helt fantastiskt! De senaste två veckorna har kroppen svarat riktigt braträningen. :)
 
Ikväll ska vi fira lite o inte bara målgången på våra hundra grymma dagar utan även Mia som fyllt år! :D Så det blir middag på Harrys med tjejerna o är vi kvar till tolvslaget, det magiska klockaslaget som betyder att det är fritt fram att äta godis! Fan vad vi är värda det! :D Hur ska vi då fira tolvslaget? Ja jag skulle nöja mig med en kineskorv på torget... Hahahaha ;D
 
Men innan kvällen så har vi hunnit med veckans sista träningspass o det vart rejält trötta ben som tog mig bort till Friskis imorse o trots de trötta benen vart det just ben o rumpa som stod på schemat. Min sleepoverkompis Fia låg så snällt kvar i sängen o sussade så gott medans jag gick o tränade! Haha :) Hon är så snäll som har en sån förståelse att jag vill gå i mål med bravur.. :)
 
Övningar ben o rumpa:

Benspark i maskin
Bencurl i maskin
In- o utsida lår i maskin
Liggande benlyft baksida lår
Höftlyft med skivstång
Sittande vadpress med vikt
 
+ kondition IW

Trots de trötta benen så gjorde jag ett riktigt bra benpass. Jag älskar benpassen! Konstigt att man kan ändra sig från att verkligen inte gilla det alls till att verkligen älska det! Haha :) Bästa avslutet också med ett IW-pass med ännu en favoritledare.. :)
 
Träningsresumé V.15

MÅN: Morgonpromenad.
Pass ett: Styrka triceps/axlar/mage
Pass två: Kondition Spinning-puls/intervall

TIS: Morgonpromenad.
Pass ett: Styrka biceps/rygg
Pass två: Kondition IW

ONS: Morgonpromenad.
Dubbelpass: Styrka ben/rumpa/mage + kondition 30min crosstrainer backintervaller
Kvällspromenad

TORS: Morgonpromenad
Pass ett: Styrka triceps/axlar
Pass två: Styrka/kondition Cirkelgym X

FRE: Morgonpromenad
Pass ett: Styrka biceps/rygg/mage
Pass två: Kondition spinning puls

LÖR: Dubbelpass: Styrka ben/rumpa + kondition IW

SÖN: Vila! Hundra Grymma Dagar mååååååål!!
 
Igår kväll kom Fia på besök o det uppskattas lite extra när man är själv hemma hela helgen. Trots att det bara gått ett par dagarsaknar jag ihjäl mig efter Victor. Det kan vara skönt för stunden att vara själv hemma men annars är det inget jag föredrar faktiskt... Men jag o Fia vart båda fredagströtta o vi tyckte båda att det kändes som lördag, I wish.. ;) O vi tog oss en kväll med rejält fredagsmys med pita med kyckling till middag, paleokladdkaka till efterrätt o så morotsstavar o dipp till snacktime på kvällen. :)
O nu finns det äntligen ett substitut för en kladdig o god kladdkaka som faktiskt, helt overkligt, är nyttig! Helt himmelskt god! O jag har endast Mia att tacka för detta o receptet! I little taste of heaven! :D
 
Paleokladdkaka
 
 
10 dadlar
1dl kokosflingor
2dl mandelmjöl
5msk kakao
3 ägg
1/2dl kokosolja
1msk honung
1tsk äkta vaniljpulver
1tsk bakpulver
(1kapsyl vaniljessens)
 
Sätt ugnen på 175 grader. Mixa dadlarna med kokosflingorna. Häll i mandelmjöl, kakao, vaniljpulver o bakpulver. Jag tillsatte även en kapsyl vaniljessens. Mixa lite till.
Smält kokosoljan o häll i dadelblandningen i mixern med ägg o honungen. Mixa allt till en jämn smet.
Smörj en form med kokosolja o bröa med kokosflingor, bred ut smeten i formen o swich in i ugnen i ca. 8 minuter, den ska vara kletig när du tar ut den ur ugnen. Låt kakan sedan svalna o ställ in i kylen i minst en timme innan servering.
 
Jag åt kakan precis som den är då det blev ett litet spontanbak o jag inte hade nånting till hemma men kan tänka mig att hemmagjord vaniljkesokesella skulle vara ljuvligt till, eller varför inte lyxa till det med färdig vaniljkessella eller det bästa -glass! ;)
 
Imorgon ska jag försöka fixa formbilderna då det inte hanns med idag. :)
Pirrigt!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar