måndag 22 april 2013

Lataste latast!

 
In your face på mig själv! ;)
Har vart otroligt lat i helgen o bloggen har lyst med sin frånvaro lika starkt som vårsolen gjort hela helgen... Aaaaah...! Har bara inte orkat... :)
Avbokade till o med Cirkelfysen igår då jag kände mer för att ha en riktig PMS-kväll med godisskålen så jag borrade ner arslet i soffan o stannade där hela kvällen. Superskönt! ;)
 
 
Veckoresumé V.16

MÅN: Dubbelpass: Styrka cirkelträning rygg/armar/axlar + Kondition spinning-puls/intervaller

TIS: Dubbelpass: Styrka ben/rumpa + Kondition IW

ONS: Morgonpromenad.
Pass ett: Styrka triceps/axlar
Pass två: Kondition utomhuslöpning 5,5km

TORS: Bonusträning: Styrka mage
Styrka/kondition Cirkelgym X

FRE: Morgonpromenad.
Dubbelpass: Styrka rygg/biceps + kondition crosstrainer 20min intervaller

LÖR: Morgonpromenad.
VILA!

SÖN: VILA!
 
Lite lugnare vecka men det har känts ok. Eller lugnt o lugnt.. Lite mindre träning bara :)
Men nu är det slut med det o redan nu imorse har jag avklarat ett egenkomponerat program cirkelträning. O jag skakar i både ben o armar! Haha :P
Så här vart upplägget:
 
Cirkel 1:
Upphopp x15st
Knäböj x15st
Utfall med hantlar x15st/ben
 
Cirkel 2:
Uppkliv på bänk med vikt x15st
Axelpress med hantlar x12st
Armhävningar MAXA
 
Cirkel 3:
Upphopp på stepbräda x15st
Bicepscurl med skivstång x12st
Liggande tricepspress bakom huvudet x15st
 
Cirkel 4:
Mountain Climber x15st
Liggande ryggresningar på bosu x15st
Plankan MAXA
 
Tre varv på varje cirkel o en vila30-45sek efter varje varv. O det vart jobbigare än vad jag trodde! O så effektivt! ;D
 
Nu ska det jobbas lite för dagen precis som vilken måndag som helst innan vi avslutar med ett spinning-pulspass med Favvo-Börje! Tråkigt  nog blir det på egen hand då båda mina vapendragare är upptagna.. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar