söndag 7 april 2013

Kärt återseende

Av gulligaste pratkvarnen Sofie o jag har verkligen saknat denna donnan. Hon har legat hemma sjuk denna veckan o Mia har spenderat helgen i London baby, som Austin Powers skulle säga.. Haha ;) så detta vart första passet denna veckan med sällskap! Uppskattas! O som vi längtar tills nästa veckas slut, måldagen för våra hundra grymma dagar! HotellfrukostPackhuset är planerat o jag hoppas för allas skull, eller mest Sofies skull, att det serveras pannkakor. Helst våfflor! :D

Ikväll körde vi ett pass cirkelfys tillsammans o svetten rann från oss båda. Jag kunde nästan vrida ur mitt linne efter passet! Haha ;D Fast jag hade ju också kört ett svettigt benpass innan cirkelfysen så redan där hade jag grundat svettlinnet ganska bra. O jag höjde vikterna både på bensparken o bencurlen! Woohooo!! :D O när jag kom hem till hjärtat förvarnar jag honom jag är stinkbomben NO#1 o han svarar med: "-Fy fan vad du stinker, du tränade hårt idag?!" Hehe Yes I did.. ;)

Övningar ben o rumpa:

Sittande benspark i maskin
Sittande bencurl i maskin
Liggande benpress pyramiden
Stående benpress
Vadpress med vikter

Squat challenge: 220st
 
Här har vi en tjej som inspirerar mig. P!NK. Eller Alecia Beth Moore som hon faktiskt heter.
Jag tycker att hon har det o det vill jag också ha... Nya mål? ;)
 
 
Träningsresumé V. 14

MÅN: Morgonpromenad
Dubbelpass: Styrka triceps/axlar/mage + kondition/styrka Cirkelgym

TIS: Morgonpromenad
Pass ett: Styrka rygg/biceps
Pass två: Kondition IW

ONS: Morgonpromenad
Dubbelpass: Styrka ben/rumpa/mage + kondition IW

TORS: Morgonpromenad
Pass ett: Styrka triceps/axlar
Pass två dubbelpass: Kondition/styrka Cirkelgym X + kondition Spinning-puls

FRE: Morgonpromenad
Pass ett: Styrka rygg/biceps/mage
Pass två: Kondition 30min crosstrainer backintervaller

LÖR: Vila! Kvällspromenad

SÖN: Morgonpromenad
Dubbelpass: Styrka ben/rumpa + Kondition/styrka Cirkelfys

Jättekul vecka o jag ser redan fram emot kommande veckas träning. Är tack vare gårdagens vilodag som energin återigen laddats om i kroppen o så har solen såklart gjort sitt. Kunde inte låta bli att ta en promenad i kvällssolen igår trots vilan.. Mys!

 
Sista veckan på de hundra grymma dagarna. Sista veckan för squat challenge. O det ska bli skönt att få det avklarat vilket jag också sagt tidigare ett antal gånger.. Haha ;D Sedan blir det att lägga om träningen lite, inte lika ofta men ändå lika effektiv mha lite andra träningsformer än vad jag är van vid. Men nu ser vi till att göra vårt absolut bästa av denna slutspurten så att vi kan ställa oss stolta på vår prispall o vara nöjda över våra prestationer o vad vi åstadskommit! :)
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar