lördag 5 maj 2012

Några kloka ord att börja helgen med...

"Det är det du gör varje dag som ger resultat o inte det du gör ibland.."
Läste detta i någon artikel i veckan o dessa orden etsade sig fast...


O det vart precis vad jag gjorde igår! Eller både och faktiskt.. :) Tränade (vilket jag gör ofta :)) ett skönt benpass o mage samt 30min cardio innan mitt bokade spinning puls/intervallpass som fick bli början på fredagsmyset.
Lyxade till det med en bio på kvällen med barnmenyn med liten popcorn o cola zero (första gången jag unnade mig nåt som inte är LCHF-vänligt under utmaningen Hundra grymma dagar!)
Det vart gudomligt gott! ;)

Denna veckan sa det verkligen bara poff!!
Att lite vila kan ge en sån kick i baken för resultat! Bara att inse fakta att det är nyttigt att vila, till en viss gräns förstås! :)



Veckan har inte haft någon motgång över huvudet taget, snarare tvärtom. Har legat med en medvind i ryggen sen veckans första träningspass. Min träning o kost har hållt hand i hand med varandra hela biten o det är med en stolt känsla som jag tar vilodag imorgon. Men träningslängtan finns liksom där alla redan! :D
O tanken vart först att jag skulle ta en vilohelg men jag vart inte svårflörtad när älsklingen frågade om vi skulle ta o träna efter frukosten idag. Ja ja jaaa!! Haha :))


Veckoresumé

Mån: Vila!
Tis: Morgonpromend. Kondition, 5km utomhuslöpning
Ons: Morgonpromenad. Styrka, biceps/axlar + kondition, crosstrainer 15min intervaller + 1h cirkelfys
Tors: Morgonpromenad. Styrka, rygg/triceps + kondition, crosstrainer 30min cardioprogram
Fre: Morgonpromend. Styrka, ben/rumpa/mage + kondition, crosstrainer 30min intervaller + 1h Spinning puls/intervall
Lör: Morgonpromend. Styrka, axlar + kondition, crosstrainer 30min intervaller
Sön: Vila!

Helgens gotte:
Gurkstavar med dip, dip o ännu mera dip! ;)

2 kommentarer: