måndag 14 maj 2012

Spännis-varning!

Kika på egen risk!

Halvtid o en liten formcheck!

Helkropps-bilder kommer snart, har inte hunnit ta de än bara.. :)
Märkbar skillnad ryggen efter att ha haft ganska mycket fokus på den de senaste veckorna. Även armar/axlar har fått stå lite extra i centrum då jag vet att det just krävs mycket styrka här för att jag ska nå ett av mina mål, att orka/lyckas/klara av att göra chins. :)
Ska kanske ta o investera i en sån där chin up-bar/stång som man klämmer fast i mellan dörrkarmen så ska jag minsann öva öva öva o ännu mera öva varje gång jag behöver gå igenom rummet! Haha Övning ger ju färdighet! ;)
Någon som har erfarenhet ang chin up-bars, bra/dåligt/onödigt? Tacksam för all hjälp o tips! :)

Dagens träning är färdig då vi gick upp med tuppen imorse vid 05.45 för att slänga in en tvätt för vi hade den tidiga tvättiden,  morgonpromenad innan dagens viktigaste o godaste måltid frukosten! Love it! :) Började veckan med en lyxfrukost50/50 turkisk yoghurt/kesella, lite lite proteinpulver jordgubb o vit choklad toppad med färska hallon, blåbär o en mix av lite olika frön. En smörgås av den godaste solrosfrölimpan som bakas flitigts här på Lagman med ost o skinka o så ett kokt ägg. Mätt o belåten mot gymmet för ett styrkepass biceps/triceps följt av ett 1h skivstångspass med Mia som sällskap o 30min kondition som avslut. Skivstångspasset ser jag som en bonusträning o ett bra kompliment för styrkepasset då jag gärna vill åt det där lilla extra! :)

Vad ska man säga om helgen då? Tjejfest o tjejer visar ännu en gång att vi kan! Haha Galet kul o tack alla goa tjejer som vart med, världens bästa jobbarkompisar! Mådde lätt som jag förtjänade igår..
Tack! ;)


Nu blir det bara chilledill innan dagens jobb kallar till 21 ikväll. Kvällspass o bra OB, bonus på kortet! ;)

2 kommentarer:

  1. Grymt!!!!! Är riktigt imponerad!! Både på hur du har trimmat dig och att du har sån disiplin till din mathållning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK Elin!! :D Det flyter på bra nu o mathållningen har aldrig direkt vart någon större utmaning i sig förrutom när det gäller när man får sina små sug efter allt o ingenting! Haha Men jag kan ju helt ärligt säga att jag LÄNGTAR efter den där stora godispåsen som väntar på mig! O det är en godispåse NO MERCY! ;D

      Hur går det för dig annars då, har du kommit över den värsta toppen av sockersuget? Kämpa på! :)

      Radera