måndag 7 maj 2012

Smaskigt värre!

O helt enligt LCHF-planen.. ;)


Passions- o vaniljpannacotta
4 port.

4dl grädde
1dl turkisk yoghurt
1st vaniljstång
1dl stevia strö
4st passionsfrukter
2st gelatinblad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten i 5min. Skär upp vaniljstången o gröp ur innehållet, lägg i en kastrull tillsammans med grädden o låt sjuda i 5min.
Ta bort från plattan, sila bort vaniljstången o smaksätt med stevia, vispa ner yoghurt, gröp ur 2st passionsfrukter o lägg ner gelatinbladen.
Häll upp i glas med plastfolie ovanpå o ställ kallt i några timmar.
Gröp vid servering ut passionsfrukterna o fördela ovanpå.

Hittade receptet här o vart bara tvungen att testa göra det då det verkade vara så enkelt. O det vart det! :) O gott!! Mums!! Till o med V som vart så tveksam när jag berättade att jag skulle göra en pannacotta a la LCHF tyckte det vart riktigt gott! Bra betyg alltså! :) Värt o testa om du är sugen på att lyxa till det lite men ändå hålla dig till the plan!.. ;)
Blir att bjuda Fia på detta imorgon när vi ska fira halva vägen för min del genom de hundra grymma dagarna, till Desperate Housewives såklart för det är ju tisdag! :)

Dagens plan ser ut så här:

Sovmorgon (gick väl sådär)
9.00 Morgonpromenad, 45min.
10.00 Gymmet, styrka + kondition

Återställaren ;)

12.15 Lunchdate med hjärtat
Optikern, dags att ta tummen ur!
Småfix hemma
18.30 Kvällsträning: 1h Spinning puls/intervall Inställt! :( Blir nog 1h cykel/crosstrainer istället med V.
Kvällen ska bara spenderas med sambo, hockey o tacos <3


Konstigt egentligen, även att vi bor ihop känns det som att vi knappt träffas alls vissa dagar. Jobbar om varandra titt som tätt o det är i stort sett de sista 2-3 timmarna på dygnet som vi faktiskt ses.. Kanske inte så konstigt att man saknar ibland ändå.. ;) 
Men som jag älskar denna människa o jag can't wait till de två veckorna i sommar som vi har semestern ihop  o den ena ska spenderas på playan, bara han o jag..
Längtar!! :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar