fredag 29 mars 2013

Glad påsk!

 
Propert o uppklätt med finkavajen o byxorna med pressveck
 
Denna påsk börjar på ett lite mindre roligt sätt nämligen med begravning. Jag har bara vart på en begravning tidigare o det vart när min kära morfar gick bort men denna gången vart det Victors.. Sorgligt o tungt men själva ceremonin vart helt fantastik vacker o det kändes så personligt. Men jobbigt... O sedan vart man helt slut resten av dagen pga av alla känslor som vält över.. O en sån dag med så mycket sorg samtidigt med så otroligt mycket kärlek känner jag att jag är väldigt tacksam över min fina lilla familj, mina underbara vänner o min helt fantastiska svärfamilj!
Jag älskar er!
 
 
Långfredag idag o den har vart precis som den heter, väldigt lång! Haha :) Vaknade vid 08 o kände mig ordentligt utvilad så steg upp o gick en skön morgonpromenad o även förbi Maxi för inhandling av den efterlängtade havregrynen... ;) Sedan kallade tvättstugan o det är riktigt tråkigt att tvätta.. Dels för att man typ måste vara hemma för att springa mellan maskinerna o hänga upp på tork o torktumla samtidigt som det tar sån tid!.. Blää.. Fast det vart välbehövligt att tvätta kan jag lova! Haha O nu i efterhand är det hur skönt som helst! :) Längtar dock till den dagen vi äger en alldeles egen tvättstuga... The Dream... ;)
 
När tvätten vart färdig vart det dags för gymmet o jag vart inte speciellt övertänd inför passen som väntade efter att ha gått hemma hela dagen... haha :P Men det vände så fort jag kom innanför dörrarna på Friskis. O sedan fick jag värsta chocken när jag väl steg in på gymmet o möttes av fullsmockat med människor precis överallt!! Svetten började nästan lacka direkt pga av den dåliga luftkonditioneringen! Haha ;D Good luck tänkte jag att jag skulle lyckas hinna med mitt planerade ben o rumppass innan spinningen.. Men med ren vilja o bestämdsamhet lyckades jag även med det! O det vart ett bra pass också... :)
 
Övningar ben, rumpa o mage:

Liggande bencurl i maskin
Benspark i maskin
Smala squats i Smith
Breda squats i Smith
Benpress pyramiden
Bencurl i maskin

Crunches på pilatesboll med fötterna 90grader
Sit-ups med kettlebell
Crunches med medicinboll mellan knäna

Squat challenge: 150st

+ kondition spinning
 
Möblerade om lite i the squat challenge för att få vilasöndag istället för idag då jag med största sannolikhet kommer bara bakis då.. Planering är A o O.. ;) För i helgen blir det att åka hem till Karlskrona för att fira födelsedagsbarnet Filip! Yeey!! Kan inte minnas när jag vart ute i Karlskrona senast.. Ska bli spännande... :P
 
Btw, tror ni inte favvo-Börje svek laget idag o glömt bort att han skulle ha sitt spinning-pulspass?! Haha :D Men som tur är vart det en annan ledare i publiken, deltagare kanske är rätt ord.. Haha som annars är i Göteborg o kör spinningpass så han ställde upp o jag gick mer än nöjd därifrån idag. Vilket bra pass han gjorde! Tack för att du ställde upp! :D
 
 
Veckoresumé vecka 13

MÅN: Morgonpromenad.
Pass ett: Styrka ben/rumpa/mage
Pass två: Kondition spinning-puls/intervall

TIS: Morgonpromend.
Pass ett: Styrka triceps/axlar
Pass två: Kondition IW

ONS: Morgonpromenad.
Dubbelpass: Kondition spinning + styrka mage

TORS: Morgonpromenad.
Dubbelpass: Styrka biceps/rygg + Kondition/styrka Cirkelgym

FRE: Morgonpromenad.
Dubbelpass: Styrka ben/rumpa/mage + Kondition spinning

LÖR: Vila!

SÖN: Vila!
 
 

Nu tar jag en mer än en välförtjänt vila resten av helgen. Laddar batterierna för kommande vecka som ska bli minst lika effektiv som denna... :)
 
Trevlig helg o glad påsk! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar