fredag 15 juni 2012

Bortglömd...

Självaste John Blund måste har glömt bort mig i natt..
Fy fabian som jag har sovit dåligt! Gick o lade oss runt midnatt skulle jag gissa på, vaknar pigg som en lärka 01.30 o lyckas aldrig riktigt somna om.. Ligger o pillar på mobilen fram till 03.30 o sen ger jag mig tusan på att jag bara ska slockna igen!
Det vart ju lättare sagt än gjort.. Bly förbannad ligger jag sen o rullar runt i sängen, ser hur det blir ljusare o ljusare ute samtidigt som jag är rädd för att väcka V som ser ut att sussa riktigt gott o detta gör mig ju inte direkt gladare! Haha Avundsjuka from hell! ;)
Försöker ligga så still jag kan trots att det spritter i benen o tillslut lyckas jag väl somna någelunda..


Men det känns i kroppen idag att jag inte har fått min dos av skönhetssömn o försök till sovmorgon gav jag upp när klockan blev runt 09-tiden. Hopplöst!
Blev upp o iväg på morgonpromenad, förbi maxi/systembolaget då jag trots sömnbristen har en överskottsenergi (jag kanske har fått en släng av damp/ADHD?) o tänkte lyxa till det med nybakat favoritbröd till frukost. LCHF såklart. :) O när jag liksom ändå vart i farten blev det att testa ett recept på lchf-kanelbullar som jag hittade i natt! Haha
O jag kan säga att efter att ha haft en åtrå o längtan efter kanelbullar under denna utmaning på hundra dagar o inte trillat dit o när det stundades för smakprov av de nybakade fick jag ett Hallelujah-moment! Haha Såååå goda!! :D




Veckresumé

MÅN: Morgonpromenad. Styrka, biceps/triceps/axlar + kondition, crosstrainer 45min backintervall + 1h spinning puls
TIS: Morgonpromenad. Styrka, ben/rumpa + kondition, cykel 45min backintervall + 1h cirkelfys
ONS: Morgonpromenad. Styrka, rygg/mage + kondition, crosstrainer 30min backintervall + 1h skivstång
TORS: Morgonpromenad. Kondition, inomhuslöpning 10km (53,46min!!)
FRE: Morgonpromenad. Styrka, biceps/triceps/axlar + kondition, crosstrainer 30min backintervall + 1h spinning puls/intervall
LÖR: Vila!
SÖN: Vila!


GRYMT kul vecka på träningsfronten o jag är såå trött i kroppen nu o träningsvärken känns både här o där. :) Blir sista passet nu i eftermiddag innan det blir vilodagar lördag o söndag. Ska även jobba hela helgen men på lördag efter jobbet blir det tjejfest med dom bästa från jobbet o jag har längtat hela veckan efter detta! Haha
Rosévinet ligger på kylning, outfiten är bestämd, jag är mer än mätt o belåten just nu efter morgonens lyx med ljummet bröd o nygräddade kanelbullar. Nu ska vi se om jag lyckas få någon ro i kroppen, kanske ska ta täcket med mig i soffan o bädda in mig? Låter ju inte helt fel alltså.. ;)
Ladda ladda för träningen!! Bästa avslut på veckan ever ju med spinning puls/intervall o med sällskap av Kajsa också! Woohoo!!

Jag önskar er alla en trevlig helg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar