onsdag 20 juni 2012

Det sa bara...

Klick!
Ni vet när allt bara går så förbannat bra!


Vilket benpass jag hade igår! Energin låg på topp, körde tungt o tekniken klickade verkligen. Körde som vanligt två olika övningar, en kort vila mellan seten o på att igen.
Passet bestod av: 
Benspark + bencurl
Gående utfall med vikt o twist + höftstöt med vikt (fick blåmärken efter denna! Haha)

Låter kanske inte mycket till världen men kan upplysa att det brände rejält både i benen o i fläsket på skinkorna! Haha Efter varje set tänkte jag "Shit shit shit, mina ben går av nästa set, nää jag klarar inte en gån till!!" Men so I did.. ;) (spärren sitter ju oftast bara i huvudet!)
Avslutade sedan med crosstainer 30min backintervaller nivå 8 vilket fick mina ben kännas efter-shaky ett bra tag!
Har ni förresten märkt att jag avgudar svengelska något?! Haha ;P

Andra bra ben- o rumpövningar är tex:
benböj
 benpress
höftlyft
utfall
finnen
marklyft
mm mm.

Försöker variera så gott jag kan så att man inte vänjer kroppen för mycket. Känner du att det står lite stilla med träningen eller resultatettesta att lägga om upplägget (ibland kan det till o med räcka att bara möblera om i schemat lite så att man inte alltid kör samma övningar efter varandra) o in med lite nya övningar. Garanterar träningsvärk! :)


Ingen större konkurrens när det gäller formcheck ben.. Men det är nånting jag jobbar på då det är lite skvalpigt där.. Haha  :)


Spinning-puls passet vart som vanligt awesome o jag svettades som aldrig förr! Att man kan vända så från att bli skräckslagen av bara ordet spinning till att tycka att det är något av det roligaste som finns. Härligt att man kan ändra sig! :D Har ni bara kört spinning som inte är med pulsband så är det ett måste att testa. Det går inte att jämföra! Det jag alltid haft svårt för är vart man ska ligga med pulsen o kört all in på en gång o gjort det extremt jobbigt o haft en näst in till dödslängtan men i ett pulspass med klocka o en tavla med olika zoner som går från lugnt tempo, ansträngande o upp till väldigt ansträngande ser du precis vart du ligger, vilka zoner man ska hålla sig i under passet o då även se den ungefärliga dagsformen hur man lyckas få ner o upp pulsen. O det är så individuellt som det bara kan bli o det är helt o hållet ditt egna ansvar vart du vill ligga under passet.
Värt att testa! :)


W A R N I N G !
Spännisbilder!
Under construction...
(med rätt ljus o spänst kan man få fram de mest smickrande vinklarna! :D) 


Även om det bara handlar om 6 pyttesmå sekunder så slog jag nytt PB milen idag! Haha Bästa tiden so far, 53,41min! :)


1 kommentar: