onsdag 27 juni 2012

Målsnöret på hundra grymma dagar

Är om exakt
 2 fjuttiga små dagar! (48timmar!! Haha)
100 grymma dagar... (hur gick det egentligen med att ignorera nedräkningen?! Haha ;) )

Choklad (av den renaste ljusaste sorten!)
B&J-glass karamell-sutra (ny sort o glassfreak som man är detta ett måste!)
Kanelgifflar
Tokige Ture (all världens lösgodis!)
Choko moment kakor (aldrig smakat men de ser ju inte speciellt äckliga ut på reklamen som rullar på TV:n!)
Popcorn (med extra salt!)
Chilinötter (den speciella sorten som bara finns i den där kiosken!)
Mer choklad...

Detta är min önske- o inköpslista i slumpmässig ordning som jag kommer på i detta nu, risken är alltså stor att den kommer fyllas på.. ;) Allt ska serveras på en gång o hade jag haft ett stort silverfat så hade jag faktiskt använt det! Haha
O självklart ska jag ha de slappaste mysbyxorna med resår i midjan vid detta tillfälle! Haha Fint ska det va!.. ;)
Hundra grymma dagar utan en enda godisbit.. Wierd!.. Slank ju ned en o annan chilinöt o lite glass för ett par veckor sedan, o popcornen för nån helg sen för att inte förglömma, men ser inte det som något misslyckande. Jag har skött kosten med strikt LCHF exemplariskt annars o träningen har gått över förväntan utan kolhydraterna.
Efter mycket info från nätet o även från vänner o bekanta att det kunde vara extremt tungt o trögt att träna utan kolhydrater den första tiden så vart man ju lite inställd på det men det märkte jag aldrig något av. Lucky me I guess! :) Fast jag tror att det kan ha berott lite på att jag redan hade börjat trappa ner på de rena kolhydraterna redan innan jag antog utmaningen i hundra grymma dagar.

Now what?
Frukt! Jag ska absolut börja äta frukt igen då det är det som jag saknat mest. Haha Speciellt banan o äpple.. Löjligt gott ska det bli! :D O som jag fluktat efter fruktkorgen fylld med frukt o morötter som det bjuds på på jobbet! ;) O dundergröten till frukost! Varm gröt med iskall mjölk fullpepprad med kanel! ") Nom nom..

Jag kommer inte vara lika strikt längre utan nu blir det fikor igen, bjuds det på middag så kommer jag inte att tacka nej till nånting pga min kost. Dessert? -JA tack! :)
Bjuds det på godis på jobbet så kommer jag att ta några bitar ibland istället för att sitta där med min keso varendaste gång o ge alla andra dåligt samvete ;) "Freak!" Haha
Jag ska börja med en äta-vad-jag-vill-dag i veckan. Har faktiskt haft det tidigare som sedan gick över till att jag lät mig äta va jag ville när jag vart sugen på det. Det som ofta hände för mig då vart att jag åt mer än vad jag behövde lite då o då o det blir ju en hel del i mängden o gottesuget ökade i raketfart! En dag kunde helt plötsligt bli två-tre fullproppad med skit.
"På måndag tar jag tag i det igen!" vart en klassiker efter några fettisdagar. -Någon som känner igen det här?
därför blir det nu en gottedag i veckan som jag ska unna mig precis det jag är sugen. :)
Disciplin har jag alltid haft i grund o botten men om vi ska ställa Josie-Hitler VS mot mina personliga favoriter Josie-Gandhi/Buddhavinner det sunda förnuftet över strikta regler, lagar o förbud.
Tänk sunt!

Med sunt förnuft kommer sunda tankar o därav också sunda handlingar!

2 kommentarer:

  1. Ha ha!! Känner igen det där ;) Duktig i början och går över till äta vad jag vill när jag vill!

    Oj vad allt kommer smaka extra gott för dig när du ska äta det gottiga från listan :) Du förtjänar det verkligen!! (Om man kan säga att man förtjänar att proppa kroppen med socker som man blir bakis av :P ) Men efter 100 (100!!!!) dagar utan godis tycker jag faktiskt att du är värd det!!

    Ser bara fram emot lördag, då jag ska äta godis och jag har bara varot godisfri i 3 dagar. Ha ha!! Så jag förstår att du tänker på det mycket!!

    Har sagt det innan, säger det igen, DU ÄR GRYM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det är livsfarligt!! ;)

      Så som jag njöt av nypotatisen under midsommarhelgen så kan jag knappt föreställa mig hur snuskigt jäkla gott det kommer bli med godis o CHOKLAD! Ljuvligt!! Haha O jag kommer ju må som jag förtjänar men det tar vi då.. ;) Sockerbakis BIG time! o_O

      O du tjejen, TACK som faaan!! :D

      Radera