torsdag 28 juni 2012

Roll on roll on..

"Roller coaster, we are one day older and one day closer..."
-Kid Rock

Dagen innan den hundrade grymma dagen o det är dags för mätning, vägning o med facit i hand se om jag har uppnåt mina mål som jag satte upp 2012-03-21, dag ett av hundra.

Mina uppsatta mål:
- Morgonpromenad Mån-Fre. -check!-
- Kvällslöpning utomhus. Börjar med iallafall ett löppass/vecka. Detta har jag inte lyckats med ordagrant men har börjat springa milen en dag/vecka, even better ;)
- Lägg in fler/längre cardiopass i samband med styrketräningen.
-check!- Minst 30min efter varje styrkepass
- 5 träningsdagar/vecka. -check!-
- LCHF. -check!-
- Tajtas till. -c h e c k !-
- Minus 4 (?) kg. Dock är inte själva utmaningen o eftersträvan för mig att gå ner i vikt utan för mig stavas målet t a j t. (För er som inte förstår vad jag menar, på in o läs PT Philips blogg som även han valt LCHF.) -check!-
- Hitta nyttiga/bättre alternativ till godis, snacks mm. Vill slippa cravings. -check!-
Fast cravings har jag ju haft ju nämre målet jag kommit.. ;)
- Vågen. Vart 3-4 vecka.
- Mått. Vart 3-4 vecka. (Här vill jag se resultat efter varje mätning även om det bara handlar om millimeter!)
De sista två "målen" är ju inga direkta mål, mer to-do, o jag kan inte säga att jag vägt eller mätt mig vart 3-4 vecka...

Men här har vi nu slutresultatet:

Måttstocken:
(Start 21 mars / 17 april / 31 maj / 28 juni)

Midja: 68,5cm / 70cm(!!) / 67cm / 66cm
Mage: 81,5cm / 80cm / 78cm / 75cm
Stuss: 99cm / 97cm / 95cm / 94cm
Lår: 58cm57cm / 55cm / 54cm

Totalt har jag tappat 18cm(!!) på hela kroppen!
Good work! :)




Vågen:

Vikt: 62kg61kg / 60kg / 58kg

Vikten bryr jag mig inte så mycket om men att jag skulle lyckas att gå ner de 4 kilona som jag satt upp som mål trodde jag faktiskt aldrig att jag skulle nå! Sedär ja!
Good for me! :)

O så den nakna sanningen:

Före-bilder 2012-03-31
Efter-bilder 2012-06-28
Hundra grymma dagar

Kroppen o formen känns oförskämt bra o konstigt nog fick jag en liten kick efter midsommarhelgen o jag tror (helt ärligt nu alltså!) att det vart nypotatisen som gjort sig förtjänt av den äran! Haha Fick ju en liten dos med kolhydrater o sen dess har kroppen känts som att den sugit åt sig lite o inte då utav vätska eller så, utan alltså ännu tajtar.. Svårt att förklara men känslan är unbelievable! Haha :)

Det är med en stolthet som jag går in i mål med huvudet högt o ger mig själv ett
bra kämpat!!
Imorn kalasar vi! ;)


Sneak peak... ;)
B&J-glassen kommer, karamell sutra fanns inte på maxi så imorn blir det glass(skatt!)jakt! Haha

4 kommentarer:

  1. Du är är ju GRYM Jossan! om man ändå hade haft din diciplin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK fina Johanna! :)
      Men du, det är aldrig för sent att ändra på det! You, me o gymmet? ;)

      Radera
  2. Eftersom du redan är rätt liten från början så är det riktigt bra resultat. Runt magen har du ju för fanken fått bort 6,5 cm!! Riktigt bra jobbat!!

    Hoppas gottet smakar gudomligt ikväll :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Elin!! ^^ Ja jag är faktiskt jättenöjd över resultatet fast är fortfarande mest förvånad tror jag.. Haha :)

      Du, jag ska n j u t a till fullo! ;)

      Radera