lördag 24 augusti 2013

Doing the happy dance


 
Vaknade någon minut efter klockan 07 imorse o inte kunde jag somna om heller men det gjorde ingenting. Jag kände mig ändå som ett barn på julafton då bästis skulle komma hit o hänga lite! I love! Så jag gick ut på en skön PW, inhandlade lördagens frukost delux som hör till när det är helg. Idag vart det 5-minuters microrostebröd med kaviar o ägg o sen skål med kesella blandad med funlight o granola. Yiammie in my tummie!

 
Fint väder idag också så idag invigde jag mina ljusturkosa jeans. O jag gillar dom mer än jag trodde att jag gjorde! Haha :P Till jeansen fick det bli en enkel tishe men jag älskar ryggen på den. Allt med öppen rygg är oftast snyggt enligt mig! Haha :)
 
 
Dagen till ära då min fina Carro ska gifta sig till nästa sommar så skulle vi till bröllopsbutiken här i Kalmar o hitta den finaste klänningen till den finaste tjejen. Men jisses vilken besvikelse! Fanns ju inget fint någonstans i den butiken.. Butiksbiträdet skyllde på att de inte hade fått in några nya klänningar än för 2014 men vadå? Folk gifter väl sig året runt?nej, inge fler besök i den butiken, tyvärr.
Men men, tur att hon vart i Växjö o testa några klänningar o jag har en riktigt strofavorit av dom. Får se om hon väljer någon utav dom eller om det blir en vidare jakt i djungeln på den alldeles perfekta bröllopsklänningen. :)
O vet ni vad, jag ska vara bästis brudtärna!! Kan börja gråta av bara tanken o tänk då när dagen D stundar! Haha ;D
Efter besvikelsen från bröllopsbutiken satte vi guldkanten på denna lördagen med sushi på Kama o mjukglass på Tokiga Ture. oOoopsie.. Min första mjukglass detta året o jag skiter fullständigt i att ha skuldkänslor nu för den vart helt fantastiskt god! :D

 
När bästis kört hemåt tog den morgonpigga kroppen ut sin rätt så jag gick o lade mig en timme o väntade på att hjärtat skulle komma hem efter sin vistelse i Karlskrona med laget o fystester. Jag hade även planerat en löprunda idag som veckans sista träningspass så behövde lite mer energi för att lyckas få det gjort. O jäklar vilken energi jag lyckats ladda upp!

 
Valde att ta den lite kortare rundan idag så det fick bli Ängörundan4,5km. Men kolla in tiden?! Yeeeeeey!! Pigga ben som inte led nånstans o en kondition som kändes hyfsat lätt o KABOOOM så har jag lyckats med ännu en klar förbättring denna veckan. Sist jag sprang denna rundan avklarade jag den på 27.25min. Idag kom jag i mål på 24.10min. Tillåt mig att skryta men jag är så nöjd!! :D
Tack kroppen för denna superveckan o dessa resultat. Det är just detta som gör att man fortsätter o gör träningen så fruktänsvärt kul!
Resultat!!
 

Varmt idag så rejäl vätskepåfyllning är viktigt. jag är väldigt känslig när/om jag inte får i mig tillräckligt med vätska o kan till o med bli äckligt illamående. i värsta fall har jag till o med blivit sängliggandes. Men jag är extremt noga med att få i mig både vätska o energi under mina träningsdagar vilket även mina kära kollegor gärna retar mig lite för. Haha :P Jag tar alltid ett mellanmål på eftermiddagen om jag ska träna efter jobbet o det tycker att jag är likt ett dagisbarn som har fruktstund typ.. Haha I don´t mind! ;)
 
 
Vila
O nu blir det total vila resten av denna underbara lediga helg. Likt mitt rumpavtryck på trappan utanför vår port ska jag också göra ett i soffan ikväll, dock utan svett, o kolla på Snabba cash I och II för att sedan ta III:an inom kort. Behöver väcka minnet lite då jag är som en guldfisk... ;)
Veckans träningsresumé kommer upp imorgon! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar