måndag 12 augusti 2013

Lovely Monday

 
Förra veckan vart det shitty Monday men idag är det Lovely Monday. För jag är ledig... ;)
Började morgonen med att äntligen få tummen ur o gick ut på en skön PW. Vart inte igår jag gjorde det.. :P Sedan vart det frukost med dundergröt som vanligt på vardagarna o när magen vilat lite vart det bara att cykla bort till Friskis o köra dagens första dubbelpass med gymmet för ett biceps- o ryggpass innan ett gruppass Cirkelfys.
Övningar:
 
Latsdrag
21:an med hantlar
Sittande rodd, smalt grepp
Hammercurl med hantlar
Enarmsrodd med hantel
Bicepscurl med skivstång mot kudde
Chins med gummiband
 
Det är inte lika kul att köra ett biceps- o ryggpass utan handskar o dagens stora ? är vart jag har lyckats lägga mina?! Nu efteråt svider det o speciellt när jag skulle diska o duscha... Haha Men men, det går över! :)
 
 
Efter träningen vart det dags för lunch som idag bara blev hamburgare. Inte världens nyttigaste? Kanske inte, men efter ett dubbelpass avklarat så är det helt ok.. Man behöver fylla på rejält med energi o jag ser inte denna hamburgaren som en bov i det onyttiga hälsoträsket. Finns bra mycket värre alternativ! O skulle man haka upp sig på småsaker så skulle man ju till slut bli helt fanatisk o jag har varken tid eller lust med det! Haha :) 
 
Samtidigt som lunchen lagades fixades dagens mellanmål som ska ätas innan dagens andra träningspass. O idag kommer det att bli blåbärspaj! Yiammie! Har redan tagit en litet smakprov som ni kan se... ;) Föreställ er sedan detta med en varm kopp nybryggt kaffe!
Big yiammie in my tummie!! :D

 
Ingen vanlig blåbärspaj som ni säkert kan tänka ut själva.. ;) Det är endast frysta blåbär i botten toppat med en smulpaj på mandelmjöl, fibrex, stevia strö, lite olja o vatten. Sååå gott!
Tänkte toppa detta med lite blåbärskesella med vaniljpulver. Kan ju omöjligt vara äckligt?! :D
 
Det är alltid kul att se framsteg som man gör o här har vi ett litet bevis på mina små babysteps på formen. Ljuset är såklart olika men man ser ändå en rejäl skillnad. Tog ju mina mått den 1 augusti o den 1 september är det dags igen att mätas. Ska bli skitkul att se vad som hänt för det känns redan riktigt bra i kroppen. :)
Nu har jag lyckats krydda min motivation o vilja så nu finns det inte längre några ursäkter till att pausa eller stanna upp för det finns inte i min ordlista längre. F*ck lagom? Aldrig vila? Njaa, inga ordspråk som funkar för mig utan för min del blir det det gamla svenneordspråket Lagom är bäst o Vila ibland.. Haha :)
 
Nu åskar det rejält här o alla som känner mig vet att jag hatar åska! Fy sjutton...
Får bli att följa hjärtats råd att krypa ner i soffan under filten o hoppas att det slutar snart. O under tiden blir det att samla energi för dagens andra dubbelpass som bli ett styrkepass ben o rumpa o så ett gruppass spinning.
 
En helt perfekt måndag helt i min smak! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar