måndag 12 augusti 2013

Min måndag

 
I matväg! :)
 
Bild lånad från www.google.com
 
Frukost.
Dagens bästa måltid enligt mig! Jag älskar frukost! O speciellt efter en morgonpromenad när man lyckats väcka hungern lite också.. :) Min favvofrukost på vardagarna är helt klart dundergröten. Gammal o hederlig havregrynsgröt på fiberberikad havregryn, mjölk o en massa massa kanel. O på helgerna bruka jag byta ut gröten mot något annat för att lyxa till det lite o för att inte tröttna. :)
 
 
Lunch.
Dagens lunch blev en snabb o enkel hamburgare. Bara att ta fram från frysen o steka på. Snabbt o smidigt efter ett träningspass då jag alltid är i behov att få påfyllning av energi. Annars kan jag må väldigt dåligt faktiskt o vara mer bitter än självaste Butter i de sju dvärgarna. Haha :) Som ni ser använder jag bara ena halvan av hamburgerbrödet o det räcker gott o väl. Jag tycker det är själva hamburgarna som är godast så varför inte slänga dit en extra? :)
 
 
Mellanmål.
Här är dagens andraplats när det gäller dagens bästa måltid. Jag längtar alltid efter min lilla 5-minutare på jobbet o att få pausa en liten stund o samtidigt få mumsa i mig mitt mellanmål. Mellanmål äter jag främst när jag vet att jag ska träna på kvällen, annars har jag inget större behov av det. Som tex på en vilodag. :) Idag vart det en god blåbärspaj med lite extra mättnad tack vare keso/kesellamixen med blåbär.
 
 
Middag.
Dagens sista måltid o denna avnjuter jag som bäst efter ett träningspass. Då smakar det lite extra gott tycker jag. :) Ikväll vart det kycklingfilé som är en storfavorit hos oss, ugnstekt potatis o grönsaker o en klick aille-aille-ailoi! ;)

 
Vardagslyx. Efterrätt. Kvällsmat.
Ibland.
Efter kvällens middag fick det även bli en liten dessert på prottebollar. Finns inget enklare att göra o smakar helt ok när man är lite sötsugen. Detta är lite av min räddare i nöden när min största chokladcraving kommer o våldgästar. O den är här nu.. Veckan innan lingonveckan.. "/ Bara att försöka bita ihop!

 
Ikväll fick jag förresten ett litet hjärnsläpp som hette duga! Haha :D Hade ju planerat ett ben- rump- o magpass innan spinningen o efter att jag i stort sett kört klart styrketräningen o har kanske två övningar kvar vaknar jag till o en liten gödlampa dyker upp ovanför mitt huvud. What the F?! Jag har ju kört ett triceps- o axelpass! Ett riktigt bra sådant men ändå! Hahaha :D
Ibland undrar jag seriöst om jag saknar nånting där uppe? Att inte hissen går ända upp, att jag inte har alla hästar i stallet, alla bestick är inte i lådan, inte har alla chipsen i påsen, att det bara finns skum i det där glaset ingen öl, motorn går men det är ingen bakom ratten, inte alla pommes frites på tallriken.. Haha ;)
Iofs, vi kan väl bara skylla på att det är måndag idag. För denna gången! :P
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar