torsdag 22 augusti 2013

Prövningsvecka

 
Inte nog med lingonveckan som bjuder på chokladsug utan idag vart ännu en dag på jobbet som det bjuds på äkta gofika o jag tycker det är lite jobbigt! Alla dagar när som helst men inte nu! Haha :P Egentligen är jag inte sugen men jag vet ju hur gott det smakar o det är extra lätt att snubbla dit just nu!!! :P
 
 
Idag blev jag nästan satt på pottan när en kollega kom med nybakta kanelbullar. I'm dying för kanelbullar, typ!.. Kan vara något av det godaste som finns!.. Men! Min inre vilja är starkare än en svagt sötsug. O jag gjorde en liten ful sak idag som jag kanske borde skämmas lite för...
På eftermiddagen frågar bagarkollegan mig ifall jag smakat en bulle. Jag svara snällt tack men nej tack o är ärlig o säger att jag försöker att inte äta så mycket sånt just nu. Typ ingenting alls! Haha :P Två sekunder senare dyker han upp med en kopp kaffe o en bulle. "Shit!" tänker jag... Den luktar såå gott! Men varför ska jag stoppa in den i kakhålet när jag vet att jag kommer att ångra mig efteråt? Not Worth it! Kaffekoppen uppdrucken men bullen ligger fortfarande på bordet med råddjursögon. Hur nu en kanelbulle kan ha ögon!?! Haha ;) Jag vill verkligen inte ha, hur god o smarrig den än må se ut.. Så jag smyger ut i köket o låtsas fiffla med nåt o lyckas smyga tillbaka bullen i påsen o tackar så mycket för fikan.. Haha Är jag ond nu?.. :P
Nöjd vart o är jag iallfall! Haha :) O det man inte vet... ;)
 
Jaja, det vart dagens utmaning i alla fall! O jag stod emot o gillar mer denna känslan att jag klarade det än känslan jag skulle fått av bullen i magen. Jag vet jag vet, det är bara en bulle men för mig vart den dagens vinst! Haha :)
 
Nog om underbara kanelbullar. Ikväll körde jag bara ett pass spinning-kombi/skivstång o trots milen på löpbandet igår vart jag hyfsat pigg i benen. Vart mest på spinningen som jag kände av gårdagen lite. O jag gillar verkligen hur min kondition bara blir bättre o bättre för varje konditionspass. :)
 
Word.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar