måndag 5 augusti 2013

Shitty monday

 
 
Jag som annars gillar måndagar skarpt ville knappt gå ur sängen imorse. Hade jag haft valmöjligheten så hade jag valt sängen framför jobbet idag. Fast det bryter ju lite mot min arbetsmoral. Lyckas man inte stiga upp ur sängen på grund av sjukdom som ligger som ett betongblock på en så -fine! Men när det endast handlar om ren bekvämlighet-big no no! O jag vart ju bara trött efter en natt med lite dålig sömn.. Så ingen godkänd ursäkt alltså! Haha :)
O denna måndagen på jobbet vart ju inte alls som jag önskat, lugn o skön, utan mer hela havet stormar! :D Bara att bita ihop o göra det bästa utav det.. Tur jag har mina fina kollegor. :)
Men ju nämre klockan kom stängningsdags desto mer energi fick jag. Konstigt va?.. ;) O efter plikten cyklade jag hem o gjorde ett svandyk i soffan på 20min o laddade för utomhuslöpning som jag så annars bävar för nu när det är så varmt. Men inte idag! Idag vart jag riktigt taggad! :)
 
 
Före o efterbilder av dagens träningspass som blev Ängörundan4,5km. Man får ta det ganska lugnt nu i värmen, eller jag i alla fall, så ingen tävling mot klockan idag utan bara se till att klara hela rundan. O det gjorde jag utan några stopp eller promenader! :)

 
Efter träning kommer den bästa belöningen; maaaaaaat! Påfyllning av energi o det är det bästa jag vet att äta efter träning! :D Hur tror ni jag peppar mig själv under mina pass egentligen?! Haha ;) Fixade kycklingwook till morgondagens matlåda o sedan mixtrade jag ihop ett rostebröd med lite inspo från olika recept på cyberrymden. Ett enkelt o smidigt recept som går snabbt att slänga ihop o som verkligen påminner om rostat bröd. :)
 
5-minuters microstebröd
4st brödskivor
 
2msk fiberhusk
4msk fiberhavregryn
2msk kesella
1tsk bakpulver
2st ägg
Salt
 
Blanda allt i en bunke o lägg sedan i en microsäker form. Jag använde mig av en matlåda o bredde ut helt på botten. Täck formen med flastfolie som ett lock o picka hål. Micra sedan på full effekt i ca. 5minuter.
Ta ut brödet ur formen o låt svalna en liten stund. Dela i två bitar som du sedan klyver på mitten så att det blir totalt fyra bitar. Rosta sedan brödet o ät nyrostat! Godast! :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar