lördag 31 augusti 2013

Första delmätningen efter semestern

 
 
Egentligen ska första mätningen ske imorgon den 1:a september men då kommer en sliten jag infinna mig i Karlskrona efter kvällens kräftskiva. Så jag tar det säkra före det osäkra o har måttat mig idag på morgonen innan morgonpromenaden.
O denna första mätning visar en minskning på totalt 11,5cm på kroppen från topp till tå. Trodde faktiskt på några centimeter mer men det är bara att fortsätta i samma Ninja-Mårten Nylén-anda;
Vilja-Våga-Förändra! Mest vikt på viljan här då! :)
 
O vad är mitt mål? Egentligen har jag väl inte direkt något mål men det hade vart kul att nå samma siffror och mått som jag hade på mållinjen på mina Hundra Grymma Dagar. :)
 
Har fortfarande inte inhandlat någon våg o sist jag frågade V om vi kanske skulle ta o införskaffa oss en så skakade han bara på huvudet. Haha :P
 
12/8 VS 31/8
 
Bilden ovan visar magformen med ungefär två veckors mellanrum. O även om inte skillnaden är stor så är det ändå en liten skillnad. O visst räknas det lilla! :D
 
Lägger upp träningsveckan som gått redan nu även om dagens pass inte är avklarat ännu men det komma skall o det finns ingen ursäkt till varför det inte skulle bli av. För sedan efter träningen blir det snabbfix innan jag kör mot Karlskrona o möter upp bästis som slutat jobbet för dagen o gör sedan oss redo med det sista innan vi beger oss till skärgården. :)
 
Träningsresumé V.35
 
MÅN: PW
Dubbelpass: Styrka triceps/axlar/mage + Gruppass Spinning
 
TIS: PW
Dubbelpass: Styrka ben/biceps/rygg + Gruppass Spinning-kombi/skivstång
 
ONS: Inomhuslöpning, 10km
 
TORS: Vila!
 
FRE: PW
Pass ett: Styrka triceps/axlar + 10min på löpbandet
Pass två: Dubbelpass: Styrka biceps/rygg + Gruppass IW
 
LÖR: PW
Dubbelpass: Styrka ben/rumpa/mage + Gruppass Cirkelfys
 
SÖN: Vila!
 
Från o med kommande veckor ska jag försöka skära ner lite på träningen o max köra fem träningspass i veckan o garanterat ha två vilodagar. Nu har jag kickstartat och kommit igång ordentligt igen så nu finns det ingen anledning att köra 6-7 pass i veckan med en eller ingen vilodag.
Har tänkt köra tre styrkepass, ett pass för varje split dvs biceps/rygg, tricpes/axlar o ben/rumpa/mage, och sedan två löparpass för att inte tappa något på konditionen. Känns som ett bra och lagom upplägg för mig. Sen om det finns några roliga gruppass så kommer även de få sticka in på träningsschemat. Men först o främst så ska träningen taggas ner lite... :)
Det är ju under vila som kroppen arbetar, återhämtar o jobbardrömformen! :)
 

1 kommentar:

  1. Shit vilken body du har! Sluta var så snygg :P /Nicco

    SvaraRadera