lördag 25 januari 2014

Lördagspass

 
Man hinner med mycket på en dag när man nästan är som en pensionär. I alla fall min dygnsrymt! Haha ;)
 
Vaknade utvilad vid åtta på morgonen o begav mig ut på en morgonpromenad i 4 minusgrader. Långkalsongerna sköter sitt så att man håller värmen genom hela runda. Dock blir jag alltid så frusen när jag kommer hem efter promenaden o kan stå hur länge som helst i duschen o sakta sakta öka värmen hela tiden... :P
Men på hemvägen från promenaden gick jag förbi Maxi o handlade hem lite bra-o-ha-saker som tex mjölk, keso kesella mm mm. Köpte hem laktosfri mjölk nu då min mage fick rejält med stryk av den vanliga mjölken igår efter att jag gjort hemmagjord varm choklad, som för övrigt vart himmelskt god! Det är så konstigt med mig då jag vart laktosintolerant tidigare men lyckats växa ifrån det på äldre dar o jag äter i stort sett aldrig laktos- eller mjölkfri kost idag, så kan jag ibland fortfarande reagera olika på mjölkprodukter från dag till dag. Visst nu brukar jag inte dricka mjölk i vanliga fall mer än den lilla skvätt jag har i kaffet så det kanske inte vart så konstigt att reagerade denna gången..
 
Har varit jätteduktig med matdagboken som jag skulle dokumentera för denna veckan för att se hur mycket jag faktiskt äter o det enda jag inte noterat är vad o när jag dricker då jag i stort sett endast dricker vatten om dagarna. Tycker det är det absolut godaste! :) Så på måndag är väl bästa dagen att lägga upp min matdagbok för vecka 4 här på bloggen. :)
 
Efter morgonrundan imorse blev det sedan gofrukost med min älskade favorit gröten med kanel, lite ringlande honung o mjölk. Blev även två solrosknäcke med ost. Lika bra att ladda upp ordentligt då det även skulle tränas. Dock hann jag med att göra både bananscones o slänga in två maskiner tvätt innan jag stack iväg mot Friskis.
Imorgon blir det nämligen extra gofrukost med bananscones med Philadelphia o hallon.. ;) Bananscones tycker jag nästan alltid är godare dagen efter so thats whay I wait! :P Eller jag har ju förberett.. ;)
 
o_O Rejält uppladdad o uppiggad av en Celsius! Haha ;D
Det är något som jag bara dricker på helgerna när det tränas på dagtid. Annars blir det för sent för mig o jag får skitsvårt att somna på kvällarna..
 
Blev 5km löpning på bandet o det gick inte alls lika bra som förra veckan. Men denna gången orkade benen i alla fall 5km vilket de inte gjorde i onsdags. Kanske blir lite mycket för benen när det gäller träningen? Kanske få ta o klura på detta lite o kanske ändra upplägget lite. Vill inte skära ner på något ännu innan jag nåt mitt mål... :P En vecka i taget så får vi se hur jag fixar detta framöver. :) Utöver dagens löpning blev det även ett pass Cirkelfys som kändes toppen. :)
 
 
Efter träningen vart det sedan hem, ner en snabbis i tvättstugan, upp o fixa återladdningen o tanken vart att ta resterna från gårdagens kycklingrulle men den vart spårlöst borta efter att min älskade sambo kom hem i natt o nallat... ;) Så för att fixa något snabbt fick det bli bananpannkakor idag igen. Funkar alltid! :)
Samtidigt som jag höll på med pannkakorna slängde jag ihop ett nyttigt o fräscht solrosbröd från 56kilo som fick stå i ugnen medan jag smaskade i mig lunchen. Sedan vart det duschen, sista i tvättstugan o låta solrosbrödet stå på svalning o nu sitter jag här. Väl förtjänt att nu låta hela lördagen bli en riktig mysdag. Ska bara vänta hem min älskling så blir det kanske att gå o hyra någon film o bara ta vara på kvällen. Sedan blir det sushi för min del till middag ikväll då jag är så sugen på det! :P
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar