fredag 3 januari 2014

Gott slut 2o13!

 
O ett riktigt gott nytt 2o14! :D
 
 
Nyårsafton kunde knappast bli bättre. Började dagen med ett spinningpass o sedan  vart det bara att ladda upp för kvällen med massa god mat o trevligt sällskap. :)
Menyn såg ut som följande:
Förrätt:
Finfin parmaskinka o mozzarella på en salladsbädd toppad med rostade pinjenötter o ett svep med balsamico.
Varmrätt:
Rådjursstek fullsmockad med vitlök o örter med en krämig potatis- o sötpotisgratäng samt en alldeles ljuvlig kantarellstuvning.
Efterrätt:
Vit choklad o vaniljpannacotta med hallonsås och färska jordgubbar.
 
O alla vart riktigt mätta o belåtna efter detta kan jag lova! Mums! :)
 
 
Det enda bildbeviset som jag har från våran nyårsmeny är på förrätten då vi bokstavligen dök på kommande rätter! Haha :P Eller jag kunde inte hejda mig att hugga in på maten för att hinna ta en bild.. ;)
 
Efter att ha haft en magisk kväll med underbart sällskap så vart vi hemma nångång vid 04-tiden skulle jag tro. Minns helt ärligt inte riktigt vad klockan vart.. :P O nyårsdagen gick i sniglarnas tecken.. Seeeeeeg! O lite bakis fast mest trött... Jag vart något fruktansvärt trött o det blev inte mycket vettigt gjort denna dagen förutom att vi hade tvättstugan... Men men, så är det ibland o kul hade jag så det vart helt klart värt en riktig dagen-efter-dag.. :)
 
Igår körde jag i Mia ett pass Cirkelfys tillsammans o innan gruppasset hann jag med att köra lite rygg o biceps på gymmet. O jag har fått tillbaka känningarna i ländryggen igen.. Kände det redan igår efter gymmet.. No fun no fun... :( Det sitter kvar idag men det har gott super att träna trots allt så det är jag glad för. O utan Voltaren också. Tummen upp!
Dagens träning fick bli ett styrkepass tricpes o axlar innan ett alldeles nytt spinningpass, nämligen spinning pyramid intervall. Sjukt jobbigt, sjukt svettigt o sjukt kul! Tiden bara flög iväg under passet o så här önskar jag att jag kände under varje träningspass istället för att räkna ner minut för minut. Haha ;) Nä, riktigt så illa är det inte, inte varje gång iallafall! Haha ;P
 
 
En liten ljusglimt i mörkret nu är att mina vader faktiskt börjat visa sig lite. Yeey! De må vara så fjuttigt små men är iallafall mer än vad det vart tidigare! :D
 
Jag ska också bara nämna att jag nu gjort alla mina måsten som jag sagt att jag skulle göra under jullovet. O dessa måsten är egentligen bara tråksaker som är så förbannat skönt att få gjort!
Jag har storstädat förrådet på vinden, storstädat under våran säng där vi hade ett litet emergency-förråd som nu i stort sett är borta, städat det där köksskåpet som skrek KAOS! när man öppnade det! Haha :D Såna här saker som man inte vill lägga sin lediga tid på egentligen men nu är det klart o det är såå skönt! Plus att jag städat bort julen också. Superskönt! :)
Nöjd tjej! :)
 
Ni vet den där låten "Skala banan..."? Det får bli mitt soundtrack nu de första veckorna på året då mitt fokus ligger på att skala av denna body... Inom kort är det slut på myspyset i soffan på kvällarna som direkt sätter sig som en liten cellulitassen! Haha ;D O vara lika duktig som jag vart tidigare! :)
 
 

2 kommentarer:

  1. Grattis till kommande bröllop! :) Måste säga att din nyårsoutfit var alldeles utomordentligt fin! Var hittar jag klänningen? Och det urtjusiga halsbandet och hårspännet...? ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! :D Känns fortfarande overkligt... :P
      Klänningen är ifrån Nelly.com, halsbandet o hårbandet är från H&M om jag inte helt missminner mig.. :) Tack för din kommentar! :)

      Radera