söndag 26 januari 2014

Spinning intervall/pyramid

 
Plus chinsträning!
 
 
Jag har försökt att träna chins nu 2 gånger i veckan o de sätter sina spår. O det gör riktigt ont! (o fult är det också!)  Idag sprack det till o med o jag fick en spricka i handflatan. Inte jätteskönt men det går ju över.. :) Försökte köra med handskar idag men fick inte alls något bra grepp så dom slängde jag bort ganska snabbt. Fick bli lite chinsträning i maskinen o även med gummiband idag. I gummibandet blev det bara "halvor" med det lila gummibandet då jag inte orkade dra mig hela vägen upp. Men alla måste vi vara nybörjare nån gång, eller hur? O i samband med att jag blir lite lättare med tiden borde ju även chinsträningen blir lite lättare med tiden, kan man tycka.. :) Det är bara att fortsäta öva, öva öva o ännu mera öva! :)
Ska man vara fin får man lida pin.. Eller min favorit; Den som lider mest blir bäst... Haha ;D
 
Efter den lilla stund nere på gymmet kilade jag sedan upp i spinningsalen för ett favoritpass med intervall/pyramid. O idag gick det såå bra! :D Hade en puls som låg mellan 85-88% under hela passets 10 stycken intervaller o kroppen samarbetade precis som jag ville idag! Yeey! :D
 
 
Jag åt ingen frukost innan passet idag utan nöjde mig med en Celsius men dont worry! Jag vet vad som väntade hemma... Idag hade jag nämligen förberett en brunch med hemmabakade bananscones med Philadelphia/hallon, rawtella, kokt ägg o en kopp hemmagjord varm choklad, på laktos fri mjölk denna gången. ;) O det vart en rejäl dos med kärlek rakt ner i magen! :D Kanske blev lite sött med rawtellan på den ena sconeshalvan o jag är nog egentligen inget större fan av just nutella eller liknade som pålägg men nu har jag i alla fall testat o det vart ju inte äckligt. Bara sött. :)
 
 
Nu ska jag se till att duscha sen är jag jättesugen på att testa göra hemmagjord nyttig sushi. Får passa på o experimentera när jag är själv hemma... Haha :P Jag tror jag ska testa så har jag förhoppningsvis en god middag till mig ikväll o så får jag nog även göra något annat som jag vet att hjärtat gillar också då jag ändå behöver förbereda matlådor till imorgon. :)

3 kommentarer:

  1. Oh, recept på bananscones? :)

    Kristin

    SvaraRadera
  2. Det vart supergoda o kommer från länken nedan! :)

    http://www.womenshealth.se/blogs/foreverfit/bananscones-och-hemlagad-hallonsylt.htm

    SvaraRadera
  3. Nom, nom, nom :)

    Kristin

    SvaraRadera