torsdag 9 januari 2014

Mitt gamla jag

 
Hittade bilden nedanhjärtats mobil igårkväll o fick en rejäl flashback som en blixt från klar himmel.
Fy satan i gatan vad jag mådde bra här! HIT vill jag verkligen hitta tillbaka till, både mentalt o fysiskt!
 
Bilden är från förra året i februari. Snart ett år gammal o så där ser jag knappast ut idag! Jag trivdes med formen som också fick mitt självförtroende att skjuta i höjden. För det är det jag har en liten svacka med just nu. Men ge mig lite tid så ska ni se att även det kommer bättras inom kort. Jag löser det.. :)
 
Dagen började en timme tidigare idag då vi hade morgonmöte på jobbet så vi skulle vara på plats 08.25. Det betyder att morgonpromenaden ska bli avklarad en timme tidigare än vanligt, alltså 06.15. Men jag gjorde det! :) O jag har lyckats göra det nästan varje morgon denna veckan bortsett från i tisdags då det regnade o jag orkade verkligen inte bli blöt. Inte såå blöt... :P Men skit samma! Nu kör jag på varje dag framöver då det gör mig så gott. :)
 
 
Kvällens träning blev ett besök på gymmet för ett styrkepass triceps o axlar o ännu en gång jag gör misstaget att göra slut på mig innan ett H.I.T-pass. Jag är ju helt j-a hopplös! Haha ;D Mådde ju pyton efteråt o vart till o med tvungen att smita från nedvarvningen för allas säkerhets skull... :P Blev inget eftermiddagsmellanmål idag heller så det vart säkert också en liten bidragande faktor till den gröna färgen i nyllet.. ;)

Med lite mat i magen så är jag återställd o mår nu prima ballerina igen.. ;) Slängde ihop en snabb räksallad med kokta ägg o ostknäcke. Smaskens! :) O under farten med fixet av salladen har jag också hunnit med att göra morgondagens matlåda o middag, lax med ugnstekta grönsaker. En riktigt storfavorit hos mig! :D
 
Imorgon är det skrivet vila i kalendern men jag vill försöka ge mig på lite inomhuslöpning. Typ bara mellan 3-5km för att se hur det känns. Jobbigt vet jag att det kommer att bli men det hade vart skönt att få facit i hand o sluta blunda för hur formen ligger till. Fast jag får vänta o se hur kroppen känns imorgon för nu känner jag mig helt överkörd! :D O det bästa av allt, imorgon börjar jag inte jobba förrän 10.30 o jag behöver inte stiga upp förrän 08.30. Vem gillar inte sovmornar? ;)
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar