torsdag 23 januari 2014

TorsdagsH.I.T

 
O det gick så jäkla bra! Äntligen!
Nu kommer jag inte alls ha lika skräckblandad förtjusning inför passet framöver. Har ju haft en äcklig ångest inför dessa passen den senaste tiden då det vart så fruktansvärt tungt men det har bara blivit lättare o lättare ju bättre formen blir. Såå värt all tid o möda på gymmet! ;D
Det är ju fortfarande jobbigt som satan såklart men inte alls på samma nivå. Nu orkar jag mer. Jag klarar mer. Jag håller ut längre. Framsteg! :)
 
 
O igår vaknade jag innan resten av Kalmar tror jag. Haha :P Gick upp 05.45 med att studsa upp pigg o glad från sängen o ut på morgonpromenaden. Klockan 07.00 satt jag på spinningcykelnFriskis o körde ett hell of a spinningpass med en grym ledare. Kan absolut tänka mig att få in en ny onsdagsrutin! Om orken finns såklart. Måste prioritera sömnen först då den kan vara sämst ibland...  Men hon som hade passet vart helt i min smak! :) ^
"Detta är ingen lätt löprunda, det SKA vara jobbigt!!"
"1,30 minuter kvar! Det är ingen mening att ge upp nu!!"
I love it! Detta är sånt som jag behöver höra när det är riktigt jobbigt under ett pass! Klart som fan att man inte kan ge upp när det bara återstår en o en halv minut kvar trots att huvudet håller på att tjata hål i skallen på dig. Kopplar bort hjärnspökena o bara låter kroppen jobba på o göra sitt.
 
Dock gick inte löppasset på kvällen lika bra o jag nöjde mig med 4km då benen strejkade. Fick känningar i benhinnorna o vill inte vara dum o chansa att de håller o åka på något onödigt skit som kan blocka min träning. Nej du, sunt förnuft! :)
 
Imorgon är det fredag o vilodag! Yeey! ;D
Som man förtjänar det.. Bästa känslan.. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar