måndag 4 mars 2013

Älskade måndagar

 
Likt söndagar är jag en av de som även älskar måndagar. Ny vecka med nya utmaningar o det kan bara bli bättre. Rent träningsmässigt. Ny vecka att jobba på formen. I love it!
Träningsvärk efter gårdagens biceps, triceps o axelpass har kommit på besök o värre lär det nog bli efter kvällens rygg o magepass. Ser fram emot morgondagen för att få känna att träningsvärken växt o blivit snäppet värre.. Hehe ;)
Dagens träningsvärk fick jag som sagt av gårdagens pass som bestod av:
 
Övningar biceps, triceps o axlar:
 
Dips
Bicepscurl med skivstång på kudde
Axelpress med hantlar
Triceps med skivstång, bakom huvudet
Biceps hammercurl med hantlar
Axeltrio med viktplatta
Triceps med stång i cable
Drag mot hakan med skivstång
Bamsecurl
 
O kvällens pass bestod av:
 
Övningar rygg o mage:
 
Crunches på pilatesboll
Chins med gummiband
Rygglyft med viktplatta
Mage sidlyft med kettlebell
Rodd i maskin
Latsdrag i cable
Crunches med höftlyft
Crunches sida-sida med medicinboll
 
Ska erkänna att jag gnällt en del under kvällens pass. O det är för att det är så förbannat tråkigt att känna sig så klen, även om jag egentligen inte är det! Men jag har vart borta i tre hela veckor o det är klart att styrkan ha påverkats... Sen blir jag ju ännu mer avundsjuk när Mia o Sofie är starka som oxar! Haha ;D Fast nu är jag ju äntligen tillbaka så det kan bara bli bättre! Watch me! ;)
 
Imorse åt jag en riktigt härlig frukost som bestod av en rejäl portion proteingröt med riven morot o kanel. Rena morotskakan smakade det som! :D
 
 
Här har ni receptet:
 
Morotskaka-proteingröt
 
Koka upp:
ca 1 dl havregryn fullkorn
1 liten finriven morot
1/2 tsk kanel (nästa gång kommer jag att ta lite mer)
1,5 dl vatten
2 msk mjölk
1/5 dl äggvita

Vaniljtopping
Blanda till en röra:
65g kesella
1/2-1 msk stevia strö
2 krm vaniljpulver
1/2-1 kapsyl vaniljessens

Har ändrat/lagt till lite småsaker från receptet från tastyhealth.se
Gå in o kika på hennes sida som sprudlar av massa goda o fantasifulla recept! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar