lördag 23 mars 2013

Supersweet lördag!

 
Strålande solsken o minusgrader men vad gör det när solens strålar värmer på! Helt underbart! :D
O jag gjorde mitt absolut bästa för att sova ut idag, till o med ställt klockan på 09 för väckning just in case, då jag inte skulle ut på morgonpromenad idag...! Men det gick ju bra... Eller inte...! Haha ;) Strax innan 06 vaknar jag som i den vanliga ordningen som på alla veckans andra dagar klarvaken. Ser att det är väldigt ljust ute o hoppas såklart på sol o vad möts jag av? Rent blänkande solsken som fått snön att smälta på vissa ställen trots minus 16 grader som termometern visar... Lovely! O jag som inte skulle ut o gå idag.. Gör ett tappert försök att låta bli genom att envist ligga kvar i sängen.. Tålamodet tar helt slut vid åttatiden så därefter stiger jag upp o kokar mig en portion gröt.. Nam nam nam! ^^ Sen då... Jag ska ju inte vara på Friskis förrän vid 10?..  med myskläderna, snöra på mig skorna, med favvosolbrillerna o ut på en rask o frisk promenad för att fördriva tiden på bästa sätt... Aaaaah...! Som jag njöt! ;) Väl hemma igen har jag en hel halvtimme på mig innan det är träningsdags så slänger ihop en ny storfavorit från Tasty Health
Check this out! ;)
 
Frozen peanutbutter fudge cups, 4 st
 
Blanda:
1msk jordnötssmör
1skopa vassleproteinpulver choklad- eller vaniljpulver
1tsk kako
1tsk stevia strö (jag uteslöt detta då det vart tomt i skafferiet!)
3msk vatten
 
De rekommenderar att man ska använda silikonformar men jag tycker det funkar lika bra med vanliga muffinsformar. :) Häll upp i fyra formar, jag toppade mina med varsin liten paranöt, in i frysen. Jag lät mina stå i frysen i ca.2h o tog sedan fram direkt efter träningen. Låt stå framme i 5min o sedan njuuut! ;) Passar lika bra som snacks innan träningen som efter... :)
 
 
Skitnöjd efter dagens träning. Kännsjäkla bra! Nu har jag kämpat mig upp för den där uppförsbacken för att komma tillbaka där jag vart innan jag blev sjuk o halkade efter.. Känns otroligt skönt! O kul igen! :)
 
Övningar biceps o rygg:

Bicepscurl med Z-stång mot kudde
Stående bred rodd med skivstång
Hammercurl med stång mot kudde
Stående smal rodd med skivstång
Armhäv i TRX
Enarmsrodd med hantel
Armhävningar på tå
Bicepscurl i maskin
Rygglyft på lutande bänk med vikt

+ kondition IW

Squat challenge: 105st
 
Vart tvungen att jämföra gårdagens formbildmagen med veckan innan (bilden som jag lade upp i torsdags) o skillnaden är märkbar! :D Ljuset är lite annorlunda o klart att det gör en viss skillnad men jag börja få tillbaka djupet som jag hade tidigare.. Det är just detta som gör träningen så förbannat rolig, resultat! :D
 
Imorgon är det endast ett pass Cirkelfys som ska bockas av. O det är även under morgondagens om veckans träningsresumé kommer upp här. :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar