torsdag 7 mars 2013

Morgongym

 
Suddig bild i know men det vart för att jag inte orkade stanna för att klicka... :P Men vackert vart det iallafall! :)
 
Alarmet ringde klockan 06 imorse men jag vart redan vaken vid 05... Omänskligt jag vet... ;) Så jag låg bara o drog mig samtidigt som jag peppade mig själv för en tidig morgonpromenad direkt följt av ett passgymmet. Körde ett renodlat biceps, triceps o axelpass.
 
Premiären av "Strong is the new skinny"-linnet idag, inte vågat ha det tidigare! Haha ;)
 
Övningar biceps, triceps, axlar:

Axelpress med skivstång
Triceps kickback med hantel
Bicepscurl med skivstång mot kudde
Triceps bakom huvudet i cable
Flyes
Hammercurl mot kudde
Biceps i cable
Dips på bänk
Fjärilen
Dips
Armhävningar på tå

 
Efter ett smaskigt passgymmet med helt slutkörda armar o axlar förstår jag nu vad folk menar att de känner ett bra pump efter ett pass. O... M.. G... !
Visst jag vart trött o har träningsvärk i stort sett överallt men efter detta passet har jag på riktiga geléråttor till armar! Haha :D
 
 
Hungrig som en varg vart jag efter gymmet så det vart hem o testa ännu ett nytt recept. Så varsågoda, testa o njut av detta! :)
 
 
Chokladplättar
Recept från www.tastyhealth.se

1dl fiberhavregryn
1msk stevia strö
1/2tsk bakpulver
2tsk kakao
1tsk kanel
1msk äppelmos, lågkalori
2st äggvitor
3-4msk mjölk eller vatten

Mixa ihop allting till en slät smet. Klicka ut halva smeten, 4st plättar, o stek på medelvärme i ca 1-2min på varje sida. Stek upp resten o servera.
Jag toppade mina plättar med lite äppelmos med lite pudrad kanel över.
Jättegott! :)
O jag har en liten förkärlek till varm frukost så som gröt mm så detta recept hamnar helt klart bland storfavoriterna! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar