tisdag 19 mars 2013

Lutar mig mot medvinden

 
Igår under favvo-Börjes spinning-puls/intervallpass kände jag äntligenriktigt att jag är tillbaka. O då menar jag fullt ut! Kunde köra all in utan några som helst problem o pulsen dunkade på i bra takt till musiken o jag fick även bekräftelsedagsformen mha pulsklockan. Låg mellan 88-91 i puls nu till skillnad från 75-80 som jag legat den sista tiden tack vare att formen o kroppen inte vart på topp.. Förbannade sjukdomstider!.. Men nu har vinden vänt o jag känner en rejäl medvind! Äntligen!!
Men detta vart ju gårdagens träning o dagens visade inte lika pigg kropp.. Haha Fast detta är ju av den goda anledningen till att kroppen jobbade på rejält bra igår så inte konstigt att den är lite... trött... idag.. :) Styrketräningen gick prima ballerina men sen kom vi till cirkelfysen o det vart där som jag kände av tröttheten. O särskilt i benen efter gårdagens benpass på gymmet OCH startskottet för the squat challenge! Haha Så inget mysterium direkt... Jag är trött i benen. Punkt! :)
 
Det vart inte det lättaste att ta bild på sig själv när man samtidigt gör benböj... Haha ;D
 
Tog ju ikapp några dagars squat igår bara för att kunna ha den 14/4 som slutdatum o det känns.. Men nu är det bara att bita ihop o köra detta! För det är ju faktiskt lite kul! :D 
O det är riktigt kul att flera hoppat på det, bland annat min bästa kusin vitamin! ^^
 
Check!
 
Dagens passgymmet bestod av att utmana o ge mjölksyra i triceps o axlarna. O lyckades jag? Att jag gjorde! ;D
 
Övningar triceps o axlar:

Dips
Axlar trio med viktplatta
Framåtlutande tricepspress med rep i cable
Axelflyes med hantlar
Lutande armböj på boll (typ armhävningar)
Pinocchio
Sittande axelpress med hantlar
Smal bänkpress
Flyes
 
Vart sedan direkt ett ordentligt svettigt pass cirkelfys. :) Har tidigare bara gått på pass med Jane eller Linda som ledare men idag vart det Tommys pass o high five på detta! :D
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar