torsdag 28 mars 2013

Avbrutna rutiner...

 
När mina rutiner hamna i kläm är något som jag verkligen ogillar o speciellt om det inte finns en plan B. Jag pratar om mina rutiner gällande mina måltider. Frukost, lunch, mellanmål, middag o mellanmål. Så ser min vardag ut i praktiken o det funkar alldeles perfekt för mig. Jag äter frukost vid åtta, lunch strax efter tolv, första mellanmålet runt 17-tiden sedan middag runt åttatiden efter träningen o sedan något litet mellanmål innan läggdags. Men igår fanns det ingen tid till mina rutiner o jag fick sätta dom åt sidan för jobbets skull.. Vad ska man göra, klart att jobbet kommer i första hand, det är ju där jag är till för att göra just mitt jobb. O är det mycket att göra så är det o sen att vi kanske vart lite kort med folk vart inte mycket att göra åt saken.. Deal with it! :)
 
Gårdagens träning vart bara ett spinningpass som jag precis hann till då det drog ut på tiden på jobbet.. Knökfullt i kundutrymmet sista timmarna o I kinda like it! Tiden liksom bara försvinner.. ;) Dock är det jobbigt när man vi vart lite kort med folk o man inte ens kan gå undan i några minuter för ett mellanmål eller till o med andas. Så just igår kom mitt mellanmål i kläm o inte en chans att jag kunde slinka iväg o trycka i mig det.. Vart bara en proteinshake o en frukt men ändå. Det lilla gör att mitt blodsocker få hålla en jämn nivå hela dagen mellan lunchen o kvällens kommande middag o igår svajjade det rejält. Sen vart det bara direkt iväg till Friskis o jag hade ingen tanke på att jag kunde fylla shaken med vatten o skaka loss för att ta på vägen utan jag skulle bara hinna till spinningen.. Strax efter åttatiden igår kväll fick jag sedan i mig en ordentlig middag med schnitzel o ugnsstekt potatis o rotfrukter. Men jag gillar inte när mina matrutiner rubbas.. Minuspoäng på det! ;) Efter spinningen körde jag sedan bara ett rent litet kort magpass.

Övningar mage:

Benindrag på pilatesboll
Mage lovehandles på bosu
Liggande benkast med pilatesboll
Hängande benlyft i ställning
Magpress med rep i cable

+ Kondition spinning

Squat challenge: 135st
 
Bättre dag idag, so far...! Trots att jag är ledig vart det morgonpromenad i ottan, morgonträning där jag körde först styrka på gymmet rygg o biceps följt av ett pass cirkelgym o nu sitter jag här alldeles nöjd o belåten. Ska bara koka mig en portion dundergröt med massa kanel o mjölk så är jag high om life! Haha ;) Idag blev det dubbelpass så att jag skulle bli helt färdig med dagens träning då vi ska på begravning i eftermiddag o vill inte boka upp mig för att ha en tid att passa ikväll.. Ibland kan just det där att ha en tid att passa när man är iväg få mig ganska stressad så jag låter bli det idag.. Sedan om jag känner för det när vi väl är hemma kanske jag kikar in på Friskis hemsida bara för att kika om det finns något kul ledigt pass... Will see will see... ;)
 
 
Övningar biceps o rygg:

Breda latsdrag
Bicepscurl med skivstång
Smala latsdrag
Bicepscurl med stång i cable
Sittande bred rodd
Sittande smal rodd
Lutande flyes på bänk
Rodd på lutande bänk
Bicepscurl med skivstång mot kudde

+ Kondition/styrkaCirkelgym

Squat challenge: 140st

 
Så här vacker är jag idag efter dagens tunga rygg o bicepspass. Ser precis lika förjäkligt ut som det känns. Trots att jag kör med handskar får jag svidande ont efteråt... Men har fått ett tips nu som jag ska testa så förhoppningsvis kommer jag att få lena o fina... tjejhänder... igen! Som småningom... :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar