måndag 11 mars 2013

Tung dag

 

I dubbel bemärkelse..

Det är tungt när en familj drabbas av sorg o fått en stjärna att titta upp på på i himlen. Även om man väntat på detta så är det omöjligt att förbereda sig när en kämpe till slut väljer att somna in.. Det är tungt o se dom så ledsna o framförallt att inte kunna göra någonting mer än att finnas till.. Så det jag gör nu är att visa att jag finns här, alltid, oavsett vad för dom..
Såna här ögonlbick kan verkligen få mig att tänka till... Jag måste hem snart, det vart för längesen... O jag måste ringa mormor.. Det gör jag imorgon så fort jag slutat jobba!..
 
 
Legday

Övningar ben o rumpa:

Breda squats i Smith
Smala squats i Smith
Benpress pyramiden
Djupa benböj på bosu
In- o utsida lår i maskin
Vadpress

Bonusträning mage:
V-sit ups på bänk
Crunches på pilatesboll, ben 90grader

TUNGT benpass men fy bubblan så kul! :D Denna veckan ska jag testa på att röra om i träningen lite. Det ska bli morgonpass OCH kvällspass. Varför detta då, varför gör hon på detta viset? -som en rumpnisse från Ronja Rövardotter skulle fråga.
Jo det ska jag säga dig. Det är så busenkelt som att jag vill dela upp styrkan o konditionen. Styrka för sig o konditionen för sig. Det är precis lika mycket träning som jag gjort tidigare men nu uppdelat! :D
Men varför då då? Joo det är för att få ut så mycket som möjligt av min träning o att låta kroppen återhämta sig efter ett pass är en äkta golden ticket! :D O sen att man kommer orka ta ut sig rejält under varje pass! Annars sparar man sig gärna lite då man vet att kondition/styrka väntar... :)
Jag kommer inte köra dubbelpass varje dag men iallafall varannan. Kan blir mer framöver men nu kör vi en testvecka o se hur det känns.
Kan redan skvallra lite om att första passet imorse kändes grymt vilket också visades med efterskalv i benen som både Mia o Sofie blev vittne till! Haha ;D

O nu ska nu få höra vilka helt fantastiskt söta vänner jag har. Dessa två donnorna, Mia o Sofie, gav mig en presentgymmet idag!
 
 
Hur gulliga får man vara?!
Nu ska det klottras ner träningstips, idéer o recept o allt möjligt gott o blandat! O varför fick ja då detta?
"För att du är du, för att du är så go!"
De tyckte också att jag skulle stryka bokstaven "E" i Left o skriva dit "I".. Haha
Ni fick mitt hjärta att slå glädjeskutt sötlökar!..
Ooh vad jag älskar er!! ^^

2 kommentarer:

  1. Hej! Måste faktiskt kommentera din träning igen! Du har ju helt grym kropp :) hur gör du egentligen? Du är ju så damn snygg :) Men bara fortsätt jobba på så är du ännu snyggare när det är dags för beach 2013 :) /Nichola

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heeey!
      Verkligen jättetack!! En blandad kompott av envishet o tålamod tror jag kan vara en bra formel för att lyckas dit man vill nå.. :) TACK igen!

      Radera