tisdag 5 mars 2013

Bony Tuesday

 

Började morgonen med en promenad för att piggna till o som vanligt funkar det galant! :) Sedan blev det en lyxvariant till frukost med ugnsbakad fullkornshavregröt med tranbär o kanel toppad med vaniljfrosting, eller hemmagjord vaniljkesella om man hellre vill kalla det det, o med en 1/2 skivad banan. Smarrigt värre iallafall! :)
 

Ikväll vart det ett rent ben o rumppass o jag har redan känningar av träningsvärk både i spirorna o i assen.. ;)

Övningar ben o rumpa:

Baksida lårcurl med pilatesboll
Bulgarian split med kettlebell
Benlyft på box
Vadpress
Benspark i maskin
Bencurl i maskin
Vadpress i benpressmaskin

Vart inte mycket tid över av kvällen efter gymmet kändes det som då det vart duschen, fixa matlåda o stoppa nånting i magen så att man somnar mätt o belåten sen o tiden bara sprang iväg. O jag testade även på att göra en så kallad mugg-cake till kvällsmat. O det vart lika gott som det ser ut.. ;)
 
Blir lätt en repris av detta till frukost imorgon.. :P
 
Hjärtat är iväg i Växjö tills imorgon så inatt blir det till att sova själv vilket jag  tycker lite mindre om.. Haha Tur det bara är en natt.. ;)
 

2 kommentarer:

  1. Du förstår väl att du inte kan lägga ut en NYTTIG variant av gotte och inte dela med dig av receptet till stackars mig som längtar efter choklad?! Nästan så att jag skulle kalla det dålig stil.. ;)

    Puss! ;D <3

    SvaraRadera
  2. Meeeeh!.. Fick du inte mitt mms igår kväll? Nej, det fick du inte! Why? För det kan ju vara bra o trycka på knappen "Skicka" också.. Haha ;D

    SvaraRadera