lördag 16 mars 2013

Repeat

 
 
"Som en boll kommer jag tillbaks till dig!.."
Den låten av alla som det finns att välja på har min hjärna ställt på repeat! Haha Whyyy? Fast, man blir ju glad av den.. :)

Med detta solsken som starten på helgen bjuder på hoppas jag inte ni har mage att klaga på även om det fortfarande kallt. Det är ju helt fantastiskt väder! O luften luktar ju så gott! Friskt.. :D
 
Morgonpromenaden
Njutbart...

Efter frukosten idag med dundergröt o PWO i magen vart jag laddad ända ut till hårtopparna för ett passgymmet. Pigg i kropp o knopp blev det ett bra pass biceps o rygg o även mage.

Övningar biceps o rygg:

Latsdrag
Hammercurl med stång mot kudde
Smala latsdrag med motsatt grepp
Bicepscurl med skivstång
Rodd med skivstång
Armhäv i TRX
Bicepscurl med hantlar
Rygglyft på lutande bänk med kettlebell

Övningar mage:

Mage sida-sida på lutande bänk med kettlebell
Crunches med medicinboll mellan knäna
Höft vid ribbstol
Mage med rep i cable

+kondition 1h IW

IW-passetlördagar är absolut en favorit. Det är kul samtidigt som det är jobbigt o svettigt! O ledaren är helt underbar! :)

Nu sitter jag här o smaskar på ett experiment som jag slängde ihop imorse.. Att jag aldrig ger mig trots alla misslyckanden! Haha ;)
Detta blev faktiskt helt ok men är riktigt mäktigt så orkade inte hela. O toppingen med banan o lite kokos vart som bäret på toppen av bananaspliten, the shit. Positiv menat då! :D

Vad ska vi kalla det? Reloadpudding?.. Då jag inte har exakta måtten på hur mycket att varje ingrediens den innehåller då jag i stort sett bara slänge ihop lite så får jag helt enkelt använda min uppskattningsförmåga.. :)
Här har ni ingredienserna iallafall +/- lite hur du vill! :)
 
Reloadpudding
 
 
1 1/2skopa One Recovery belgian chocolate
1/2 skopa vaniljprotein
Lite äkta vaniljpulver
1/2dl äggvita
Ca. 1dl mjölk
2msk jordnötssmör
Topping:
1/2 banan
Kokos

Blanda ihop allting o häll upp i en skål. Plasta in o ställ i kylen ett par timmar. Efter träningspasset, fram med skålen, slice:a upp bananen o ät! :)

Veckoresumé V.11

MÅN: Morgonpromenad.
Pass ett: Styrka ben/rumpa/mage
Pass två: kondition Spinning-puls/intervall 55

TIS: Styrka triceps/axlar + kondition 20min crosstrainer backintervaller

ONS: Morgonpromenad.
Pass ett: styrka biceps/rygg
Pass två: kondition IW

TORS: Morgonpromenad.
Pass ett: styrka ben/rumpa
Pass två: styrka mage + kondition spinning-puls 55

FRE: Morgonpromenad.
Styrka triceps/axlar

LÖR: Morgonpromenad.
Styrka biceps/rygg/mage + kondition IW

SÖN: Vila!

Superhärlig vecka som bara gett mig massa positiv energi, kryddat självförtroendet o faktiskt fått mig att se framåt igen. Jag ser framstegen o kroppen sköter sig precis som jag vill med förutsättningarna att jag också sköter kosten. Said and done!
 
Tycker kroppen börjat forma till sig riktigt bra. Fundera till o med på att tjuvmäta mig lite imorgon även att jag tidigare sagt att jag ska vänta tills vi kommit i mål.. Får se hur det känns imorgon.. :P
 
Men nu ska jag bara se till att njuta av helgen. Är långledig till o med tisdag men nu tar vi en dag i taget o idag är det bara lördag o det blir en äkta kvalitétsdag med mitt hjärta. Helt freaking underbart!
Love!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar