måndag 18 mars 2013

Squat challange!

 
Jag älskar när jag är ledig o effektiv. Klockan slår snart lunchdags o jag har redan hunnit med morgonpromenaden, gymmet med både styrka o kondition, frukost, städning av lägenheten o nu är det bara tvätten som pågår innan jag är färdig med det hela. :) O jag har som ni vet fått en liten förkärlek till morgonträning så jag stiger gärna upp i ottan o nu när jag även vart så duktig o fått allt annat gjort ska jag ta o öppna balkongdörren, krypa ner under täcket  o ta mig en skön liten pause från omvärlden under tiden som jag väntar på att tvätten ska bli klar. Stänga av ljudet o vibrationen på mobilen då jag är så löjligt lättväckt o bara ta en stund helt för mig själv o till o med låta mig slumra till om det skulle bli så.. ;)
 
Dagens städoutfit. Kände mig väldigt vårig o lite småful osminkad o dan så därför åkte kepsen på! ;)
 
Övningar ben, rumpa o mage:

Breda squats i Smith
Crunches med rep i cable
Smala squats i Smith
Crunches på pilatesboll
Utfallsgång med kettlebell
Mage sida-sida med medicinboll
In- o utsida lår i maskin
Mage lovehandles på bosu
 
Efter att jag vart färdig med styrkan kom tjejerna till gymmet o skulle köra sitt planerade konditionspass o jag hängde på. :) Dock tog jag det väldigt försiktigt, inget rakt in i kaklet eller nå maxpuls o jag kopplade bort hjärnan helt från klockan. Det blev en lugn, skön o överraskande härlig löprunda på bandet varvat med gång o jogging. Körde jogging 3min följt av gång 2min. Totalt blev det 7km. Inte fy skam! Få jag väl vara nöjd med tycker jag.. Jag gjorde det i alla fall! :)
Senare ikväll blir det spinnig-pulspass med favvo-BörjeVictor ändå är o tränar så då ser jag till att fördriva tidenmitt sätt.. :)
 

Spontant startskott blev det idag för squat challange! Haha :D jag vart ju tvungen att ta igen de fem dagar som gått så att målet blir samtidigt som hundra grymma dagar, den 14/4.. ;) Fick även med mig Mia o Sofie på detta, awesome! ;D

Dagens squats:
 
50 + 55 + 60 + 70 = 235st

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar