torsdag 14 mars 2013

Jag börja skymta målsnöret!



Idag har vi nåt strecket för den absoluta sista månaden. Nu är det bara 30 dagar kvar av våra 100 grymma dagar! O det ska bli skönt att få det klart, done, finito, avcheckat! Varför? För jag längtar ihjäl mig efter the cheatday som kommer inträffa en gång i veckan efter detta o jag längtar efter en godispåse med ALLT i.. Haha ;D

Vaknade till ett väldigt vitt o snöigt Kalmar imorse o jag känner att alla andra klagar tillräckligt så jag låter bli. Jag lever på hoppet att det smälter bort i helgen.. ;) Väl påklädd från topp till tå begav jag mig ut på en plumsande morgonpromenad o så länge man har rätta kläder så finns det faktiskt inga dåliga väder. High five på den! Däremot så kanske motivationen till en promenad kan stupa men det är en helt annan femma.. Haha ;)
Gick vidare till gymmet o vart där vid 07 med några andra morgonpigga stammisar o jag måste bara igen hylla morgonträning. Haha :P Jag är nog fast... :D Så förbannat skönt med lite folk, man kan bara gå runt o strosa o göra precis allt, checka av det o följa till punkt o pricka som står nerklottrat på träningschemat.. Aaaaahh.. Jag gillar't! ;)

Dagens morgongym vart ben o rumpa o jag ska vara helt ärligt o säga att igår kväll innan jag gick o lade mig slog tanken mig att jag kanke inte klarar att mosa benen en gång till denna veckan pga träningsvärken! Haha Förstår ni då vilken jäkla träningsvärk jag haft denna veckan OCH förra veckan?! :D Hej Klenfis på mig.. Haha ;)
Men jag vaknade faktiskt med pigga ben som avklarade ett skönt pass.

Morgonpass
Övningar ben o rumpa:

Bulgarian split i Smith
Baksida lår på matta
Höftlyft med skivstång o bänk
Benspark i maskin
Bencurl i maskin
Vadpress med vikter

Dagens träning vart inte riktigt slut här. Har knappt träffat Mia o Sofie denna veckan pga våra nya träningsupplägg som vi testar på men ikväll hade jag chansen o den ville jag inte missa för något i hela världen! Tjejerna körde armar o axlar medans jag terroriserade min mage .. Tycker träningsvärken försvinner för fort på den så det försöker jag att ändra på genom att köra just mage lite extra i veckorna.. :)

Kvällspass
Övningar mage:

Crunchesbosu
Crunches sida-sida med medicinboll
Plankan
Mage i TRX-band
Mage lovehandles med kettlebell
Mage i maskin
Bonusövning: Crunches på pilatesboll fötter mot vägg, ben 90grader

+ kondition spinning-puls 55

Styrkan har gått toppen för att recensera dagen men spinningen vart kanske inte mitt bästa pass någonsin. Började ganska tidigt med rejäl mjölksyra o jag orkade absolut inte köra några rekordmotståndet o jag fattade först nada tills poletten trillade ner.. Jag körde ju för fanken ben tidigare! Haha Bra där.. ;) Men dränkt av svett som en blöt katt tycker jag att det ändå vart ett helt ok pass som jag kämpade mig igenom trots allt. High five!

Bara måste få visa min starka Hulken-kompis, Mia! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar