onsdag 6 mars 2013

Godsaker

 
Tidig o iskall morgon idag och morgonpromenaden är avklarad. Enda anledningen till uppstigning i ottan är för att det vankas morgonmöte på jobbet idag. 08.25 ska man innafinna sig på plats. Är inte den piggaste idag efter en natt med extremt lite sömn även att jag känner mig som en jellybean i kroppen efter träningen som varit det senaste dagarna. Hade väldigt svårt att somna.. Hoppas verkligenbättre sömn inatt för imorgon ska jag vara på gymmet redan vid 07 för att få träningsdosen avklarad för dagen innan jobbet då bästis o familjen Törn är på besök i Kalmar så då blir det att ut o äta med dom gobitarna efter jobbet! :D
 
Fick en kommentar av superMia i förra inlägget att jag inte kan lägga ut en bild på godsaker o speciellt inte innehållandes chokladsmak utan recept och egentligen så missade jag inte det. Eller kanske på ett sätt... För jag skickade nämligen (trodde jag) ett mms igår både till henne o Sofie med bild o recept men (!!) det kan ju vara bra att klicka på knappen "skicka" också... Lova att bättra mig Mia.. ;)
Här har ni receptet:
 
Chokladmugg-cake

1 äggvita
1,5msk kokosnötsmjöl
2msk kesella
1tsk bakpulver
1tsk kakao
1msk mandelmjöl
Sötning efter smak tex Stevia strö
1/2skopa chokladprotein
1msk mjölk eller vatten

Blanda allt lägg i en liten smord skål o in i micron på högsta effekt i 1,5-2min. Jag serverade med hemmagjord vaniljkesella på kesella, vaniljpulver o lite stevia.
Mums!
o som vanligt är recpetet hittat på www.tastyhealth.se
 
Morgonformen 6/3
Helt ok efter tre veckors uppehåll o detta visar att det går åt rätt håll ganska mycket snabbare än vad jag väntat mig. O då blir man inte annat än jävligt glad! :)
Dag 62 idag o 38 dagar kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar