måndag 20 augusti 2012

Boxpass


Ooh vad kul det vart!! O jobbigt as hell men det gillar ju jag även om jag gnäller lite emellanåt. Haha ;)
Körde lite mage o rygg innan passet men hoppade konditionen helt o det tackar jag för nu i efterhandpulsen låg på topp under de 90 minuters långa boxpasset.. Pheeew!..

Svettisch... ;)

Har fortfarande svårt att köra magövningar där svanken/ländryggen får kontakt med golv eller annan hård yta speciellt vid crunches o vanliga situps.. När ska det släppa? Gick iallafall bra att köra situps pilatesboll så får väl nöja mig med det tills det känns helt bra.. Dock avslutade vi boxen med några övningar som man körde i varv, typ olika stationer med 20sek på varje station o det vart flera där man låg på golvet o gjorde situps o slog mot den stora kudden o jag vill ju inte vara sämre än alla andra så jag körde ju på vilket känns nu efteråt. Ömmande svank o nästan lite krampaktigt. Det är lätt att vara efterklok!..
Tack Mia för träningsdaten!! Jäklar vad vi körde på! ;D

Energisk som man är efter ett pass, eller uppe i varv kanske är mer rätt beskrivet satte jag direkt igång med kvällens projekt o fixa matlåda som jag förberett med att tina upp lite lax, torsk, crabstick o räkor. O här har vi resultatet:

Godaste snabbsoppan ever! Överraskade mig själv.. Haha ;) Tog ungefär 20minuter att göra så screw you läskiga snabbmat! Här snackar vi quickfix! ^^


Mayday mayday!!

Denna gottepåse ligger på soffbordet o ja jag har tjuvkikat i den, två gånger till o med om ni vill veta.. Men har också hindrat mig att stoppa mer handen i påsen båda gångerna o så ska det också förbli! Så det så! :)
Nu blir det kvällsmys med den bästa jag vet

Myskläder ! ;)

2 kommentarer:

  1. MY GOD vad du är duktig!!! :) Hade slukat påsen direkt :P Håller på att vänja mig av att man måste stoppa något i munnen hela tiden. På semestern blev det rätt mycket gotteligottigt...

    Soppan ser ju hur god ut som helst!! Recept tack!! ;)

    SvaraRadera
  2. Aaa men du jag vart i påsen TVÅ gånger o kikade så jag tvekad ju på mig själv med tanke på att jag kom tillbaka en andra gång! Vad trodde jag liksom, att det skulle försvunnit?? Haha ;D Tur man är envis.. ;)

    Samma här när jag hade två veckors semester.. Glass vaaarje dag vilket också satte sina spår typ efter några veckor o det är faktiskt inte förrän nu som jag känner mig helt tillbaka på banan igen.. Haha Illa! :D

    Soppan är busenkel att göra o jag slängde bara ihop det jag hade hemma så har inga exakta mått:

    En bit torsk
    En bit lax
    Crabstick
    Räkor
    1 litet paket matlagningsgrädde extra lätt (krämig o god konsistens)
    Mjölk
    Lite vatten
    1 tärning Grönsaksbuljong
    1 msk Ajvar
    Kryddor (salt, peppar, paprika, ingefära o dill)
    -Koka upp matlagningsgrädde med lite mjölk, ajvar o grönsaksbuljongen. Släng i tärnad lax o torsk o krydda. Spä med lite vatten om soppan blir för tjock. Det sista du gör är att slänga i crabsticksen o räkorna då de egentligen bara behöver bli varma annars blir det väldigt sega.
    Voilá!! Fääääärdiiiiiiigt! :)

    SvaraRadera