söndag 19 augusti 2012

Crossfit

Introduktionspass

Det första man såg när man kom in i lokalen vart detta:
Man kunde riktigt höra hur jag svalde en stor klunk precis som man ser på film! Haha;)
Största stålställningen där de hoppade upp piece a cake o gjorde chins o pullups, rep från taket där de klättrade upp som om de vore fjäderlätta, från ett annat hörn hörde man dånet från en väldigt tung vikt träffa golvet bam!! O jag o Mia bara kollade på varandra som två stora frågetecken.. Haha
Vad är det vi har gett oss in på?..


Men vilket otroligt bemötande vi fick! Helt underbart o man kunde knappast känna sig mer välkommen! Folk kom fram o hälsade, frågade om det vart första gången o att vi inte behövde vara nervösa.. O det behövde vi verkligen inte vara kan jag säga nu eferåt! :)
Vart som nämnt ovan ett introduktionspass så det mesta av tiden handlade om teknik o utförande. Många benböj blev gjorda på olika sätt o i olika svårighetsgrader sen avslutade vi passet med något jobbigt... Riktigt jobbigt även om det bara vart under 7 minuter! Haha
Delades upp två o två, den ena skulle springa en viss sträcka medans den andra gjorde benböj o så byttes man av när den som sprang kommit tillbaka o så rullade det på under 7 minuter. Vid varje byte räknade man benböjen så att man hela tiden ökade o räknade uppåtT.ex. den som började gjorde 15st så började den andra direkt att räkna på 16 o uppåt. Skitkul o skitjobbigt o 7 minuter kanske inte låter så mycket men jisses(!!) vad jobbigt det vart! Haha
Totalt 237 benböj hann vi med o det tycker jag vi ska ha all cred för! Härligt jobbat Mia! :D

Efter detta lilla mini crossfitpass vart tanken att jag skulle hem o lägga mig o ta en välförtjänt powernap men det gick ju inte alls! Vart pigg som en lärka o när jag kollade på klockan o insåg att Friskis fortfarande hade öppet vart jag ombytt o klartvå röda.. ;)
Ett skönt pass triceps o axlar med 30min kondition gjorde så att jag kände mig mer välförtjänt av den där lilla powernapen.. :)


Dagen i ära blev lördagen annars lugn o skön. Min enda lediga dag denna veckan o den spenderades med mitt hjärta för att ta igen lite tid som vi missat i veckan. Hockeyn är igång igen o nu har vi ännu mindre tid tillsammans om dagarna än vanligt så man får passa på när man få tillfälle att bara umgås han o jag. Blev en skön kväll med bio, Snabba cash II. Helt klart sevärd o gillade man ettan så gillar man denna! :)

Överrasknade god smak på Loka. Jordgubb o Lakrits.
Kanske inte är så gott i större mängder men kan absolut rekommenderas att stilla sötsuget med för stunden!.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar