torsdag 16 augusti 2012

Fröken Gnällspik!


That's my name yo!


Kan börja med att min reservplats spinning-kombi/skivstångpasset som startade på plats 15 lyckades bli en ordinare plats! Yeey!! Det vart det positiva.. ;)
Nu till det mindre roliga.. ;)

Ja herregud vad jag höll på att gnälla o ha mig under passet ikväll! Haha Eller ja under första halvan då det vart skivstång.. Kände mig så jäkla laddad o på topp o lassade på rejält med viktskivstången då jag kände mig pigg i benen trots gårdagens benpass 
Under ett skivstångspass börjar man alltid med de stora musklerna o sen jobbar man sig neråt mot de mindre o då lassar man även av vikter från skivstången pö om pö. Logiskt! :)

Men jag började redan grina då jag vid första benövningen fick börja med att minska vikten! Haha Här försökte jag ändå tänka "Gör om, gör rätt.." ett motto som jag använder flitigt när jag tränar då jag försöker fokuserateknik o inte bara tunga vikter. Bättre att lätta vikten o göra rätt i tekniken än att försöka köra så tungt man bara kan o brista i tekniken.. Ajabaja!..

Tillbaka på banan kör vi klart benen, ryggen går felfritt sen kommer vi till bänkpress.. -pust!-
Direkt när jag lägger mig ner på stepbrädan känner jag av följderna efter fredagens vingliga cykelfärd hem på småtimmarna (rövplasket på asfalten!) men kör ändå men sedan när vi ska resa oss upp vart det till o med så att jag nästan funderade på att sparka till min granne lite lätt, som vart Mia som tur vart, för att få lite assistans upp men envis som jag är kommer tvååringen fram i mig som när jag åkte skidor i fjällen för första gången o ha suttit i sedan dess "Jag kan själv!.." Haha 
In pain(!!) reser jag mig upp av ren bitterhet o pustar, stönar, morrar ja du kan bara föreställa dig o kör klart passet i ren envishet!.. Haha ;D
Hade jag inte vart med tjejerna så hade jag bittert lämnat passet efter 10minuterTACK för dom guldklimparna till tjejer! Även om ni inte gjorde nåt så fanns ni bara där! Guld värt! :)

 Såhär underbart dyngsur blir man när man kämpar in i det sista! Spinning-kombi/skivstång, hatkärlek... ;)

En annan sak som gjorde träningen extra kul vart att även Terese vart på passet som jobbat klart för oss över sommaren o ska tillbaka till Göteborg snart så det vart riktigt nice o få träffa henne lite! :)
Helt klart en underbart härlig person som jag kommer sakna på jobbet!.. :(
Får iallafall träffa henne en gång till innan hon åker då hon på tisdag ska testa sitt nya skivstångspass på oss försökskaniner o säkert köra skiten ur oss så får vi avsluta med världens största svettigaste gruppKRAM för den får hon inte åka utan no matter what! :)

Men jag måste bara säga att jäkla va kul det vart att träna tillsammans inte bara med en date utan tre! Vart helt sprallig i kroppen! Haha :) Man är ju så van, eller jag är så van iallafall att till största delen träna själv förutom de gånger jag o Mia lyckas pricka in våra dater o det är ju såå förbannat kul! :D Tänk då detta X3, lyckorus! ^^
Tack för träningen tjejer! :D
Detta gjorde min kväll.. ^^

 Kvällsfärska bilder magformen o det tar sig! :)

4 kommentarer:

  1. En stor svettig gruppkram kör vi! :-) Är grymt imponerad av dina träningsresultat! Terese

    SvaraRadera
  2. Att vi gör! :D
    Tack snälla Terese! Försöker nu forma till mina armar lite, inte direkt bygga men svarva till, men det kräver hårt jobb o frågan är om jag lyckas med det! Haha Tips mottages gärna! :D

    SvaraRadera
  3. Ja, vi tjejer har ju tyvärr inte de ultimata förutsättningarna, men bara för det ska vi aldrig ge upp! Rätt övningar och målmedvetenhet gör underverk! Önskar jag var mer kunnig. Min bror har gett mig ett träningschema som jag följt under sommaren och det ska jag fortsätta med under hösten. Det ska svida i musklerna! Jag hoppas att det tillsammans med mina pass kommer ge bra resultat. :-) Kör hårt på Crossfit-passet idag!!! Kram från Göteborg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr är det ju sanningen, men skam den som ger sig! Är bara att kämpa på! :)
      Jag tror att styrketräning i kombo med dina pass kommer ge de resultat du önskar! Ser verkligen fram emot tisdag o ditt pass! Ska bli sååå kul! :)
      Ses snart! :) Kram på dig!

      Radera