onsdag 8 augusti 2012

Dagens tabbe

Eller ja gårdagens egentligen... :)

Igår efter spinningpasset kvällen tyckte jag att jag o hjärtat skulle vara lite extra duktiga o sätta igång o fixa matlådor tills idag. Hade jag slagit mig ned i soffan hade det aldrig blivit av! ;) Lät duschen väntasvettig o ofräsh (jag då!) började vi sätta igång att fixa en torsklåda med crabstick o till det kokt nypotatis. Smarrigt!
Efter att ha sysslat o pysslat o vart färdiga tog vi oss varsin smakportion då vi båda vart lite småhungriga  lade in det i matlådorna o lät sedan dessa stå framme så att de kunde svalna innan vi stoppade in dom i kylen, gav oss själva en liten eloge o lade oss sedan för att kolla på OS. Klockan går o tankarnamaten är som bortblåsta så vid klockan 07 imorse kommer V in (jag hade lite sovmorgon ;)) o berättar:
"Psst! vi glömde maten framme igår..."
Skit också tänker jag... O så fisk också!.. Stått framme i över 10 timmar.. Nom nom giftigt.. ;)
Njaa jag vågade inte äta det till lunch idag men V tyckte det smakade gott! Haha Så peppar peppar nu att han mår bra framåt kvällen.. ;)

Min lunch däremot fick bli en lyxvariant då jag verkligen ville ha nåt gott o äta, inte nån torr brödbit med ost eller nåt annat snabbt tillgängligt.

Dagens: Nystekta kesoplättar med (lågkalori) jordgubbssylt, blåbär o skivad banan
Det vart nom nom! ;)

Busenkelt, gott o snabbt att slänga ihop:

1 ägg
125g keso (1/2 liten burk)
0,75msk fiberhusk
O en nypa salt

Mixa ihop med en stavmixer o låt vila en stund. Stek sedan på svag värme tills undersidan är gyllengul. Vänd o platta till lite med stekspaden, vänd några gånger till tills de är gyllengula o krispiga.
Bon appetit! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar