torsdag 9 augusti 2012

Träningsvärk into the

B.o.n.e.!.

Efter mitt o Mias awesome benpass igår så har jag en träningsvärk som gör det svårt för mig att normalt, ned för trappor är en utmaning o inte minst sagt att sätta sig ner! Haha
Gårdagens upplägg såg ut så här:

Utfallsgång med vikt 3x20(?) svårt o säga exakt då vi går en sträcka fram o tillbaka på gymmet
-hantlar totalt 14kg (2x7kg, detta ska ökas! ;))

Benböj med vikt 3x15
-skivstång 15kg (ökning till nästa gång!)

Höftlyft boll 3x15
-höft statisk upp mot taket hela tiden, startposition med böjda ben med fötterna på boll mot rumpan, sträck ut mot utsträckt position (som en spik) bollen ligger nu vid anklarna, håll nån sekund o dra in bollen mot rumpan igen med hjälp av benen, höft fortfarande upp mot taket under hela rörelsen o fötterna åter på boll (svider skönt på baksida lår!)

Kickback cable med stepbräda 3x12
-precis som det låter, lågt fäste i cable med rem runt ankel, lätt böjt ben så att foten lyfter från golvet, spark bakåt i helt utsträckt position, tillbaka till startläget.

Benpress, drop set
Här nånstans tror jag Mia slutade tycka om mig lite... ;)
-starta med lätt vikt o maxa så många du orkar, öka vikten o maxa igen, sista ökningen o här ska det vara tungt, pressa!! Plocka av vikt igen o maxa, till sist åter igenlätt vikt o maxa!!
Efter detta kan man inte gå normalt, det är poängen, har man lyckats! ;)

Om jag har denna träningsvärken idag, tänk då imorgon för det bruka ju alltid vara värre två dagar efteråt! ;D

Idag startade jag morgonen som vanligt med en morgonpromenad i ottan även att jag inte börjar förrän 12. Direkt till gymmet för ett rygg o magepass som gick över förväntan. Speciellt ryggövningarna. testade en övning som jag inte gjort på länge när man ligger på mage på en vinklad bänk (45graders vinkel) o gör flyes. Knep ordentligt mellan skulderbladen! :)
Kom på en liten ny utmaning idag då jag körde den älskahatade plankan.. ;) Körde 2x45sek o sista o 3e blev det hela 1 minut. Utmaningen blir alltså att försöka öka uthålligheten här nu så 1 minut, det ska slås! Dags för nya rekord!!.. ;) 


Efter styrkan ställde jag mig motvilligtcrosstrainer för att köra 30minuters backintervall o det gick nog inte en minut då jag inte tänkte: Nää alltså shit jag orkar inte, mina ben orkar inte! Gaaaah!!..
Men ändå lyckades jag köra mina planerade 30 minuter! Ibland är det allt bra att vara envis som en gammal get! ;)


O efter träningen blev det en rejäl frukost för att fylla på energindepån med äggknäcke o vanil/keso/kesella med skivad banan, solros- + linfrön o torkade blårbär o gojibär. Delicious! ;)
Men nu blir det två dagars vila framåt för kroppen o på söndag är 1h IW-pass bokat o tänkte lägga in lite styrka också, lite triceps/axlar innan bara för lite bonusträning.. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar