fredag 31 augusti 2012

Mushelg!

Med mina två absoluta favoriter! :D
 

 Veckoresumé

MÅN: Morgonpromenad. Styrka biceps/triceps/axlar (tungt!) + 1h IW
TIS: Vila!
ONS: Vila!
TORS: Morgonpromenad. Styrka helkropp (tungt!) + kondition crosstrainer 30min backintervall
FRE: Morgonpromenad. Styrka Axlar/triceps + kondition crosstrainer 30min backintervall
LÖR: Morgonpromenad. Vila!
SÖN! Vila!


Lugnaste veckan på ett bra tag o jag har helt enkelt inte känt för att gå all in med träningen denna veckan. Veckan började med att åka till Karlskrona o bara vara o jag njöt verkligen av tillvaron. Lyxslapp o bortskämd av mamma med massa god mat, sköna promenader i stan under kvällssolen o bara hade det mys! Hann med ett kort kramkalas med pappa också så nu har längtan stillats för stunden iallafall.. :)

Tisdagskvällens bokade pass avbokades soffan lockade mer än att lyfta skrot o svettas. Inga hard feelings alls utan det vart ett enkelt val.. O soffan vart jätteskön! ^^
Onsdagsplanen vart egentligen morgonpromenad följt av gymmet men här valde jag att ta sovmorgon bara för att jag kunde. O det är inte ofta jag tillåter mig att ta dessa sovmornar när jag börjar jobba vid 12 men nu kände jag att kroppen ville hellre sova ut o vakna helt utvilad än att tvinga sig upp ur sängen för dagens to doträningsfronten. O det vart skönt! Riktigt skönt! Under dagens gång planerade jag sedan en löptur efter jobbet men när jag väl kom hem o möttes av V's fina stämma "Kul o se dig.. *pust..*" efter att ha nämt kvällslöpningen (jobbade till 21) valde jag att inte trotsa utan faktiskt strunta i löpturen o ta till vara på de få timmarna med V innan det vart läggdags.. O jag behövde det också kände jag! Kanske svårt att förstå men trots att vi bor ihop så ses vi max 2-3h per dag o det är på kvällarna o alla som känner mig vet att jag inte är världens nattuggla vardagarna.. Haha ;)
Ibland måste man prioritera annat före träning o det gör jag lätt som en plätt utan skuldkänslor (oftast..försöker intala mig det iallafall ;)).. Speciellt när jag lyckades fixa matlådor till torsdagen så fick jag iallafall lite blandning av nytta o nöje. Cred cred! Haha ;D

O fredagen då, jo för ikväll kommer ju bästis o ska vara här heeeela helgen o mitt hjärta slår volter för denna vackra varelse! :) Så blir snabbt till gymmet efter jobbet, hem o fixa för muskvällen sen är den där bamsekramen som väntar snart överladdad!.. Haha :)

Vila vila vila betyder att nästa vecka kommer vara reloaded o fullproppad av endorfiner som vill ge mjölksyra i musklerna o få fettet att gråta!
Behöver jag säga att jag redan är taggad?.. ;)

O på måndag är min första skoldag!! Aaaaaaaaaaaaaaa!! ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar