onsdag 23 januari 2013

AerobicDance

 
På Nordic!
The City-gym... ;)
 
Fina promenaden till jobbet imorse.. O svinkallt!
 
Första passet på Nordic Club o vi backade i dörren, typ! Hahaha ^^ Gick kanske in fem minuter in i passet innan vi faktiskt tackade för oss o gick en våning ner istället. Usch! Fy! Blää! O allt på en gång! AerobicDance är absolut INGENTING för mig!! Haha :D O varför ska man stanna o våndas en hel timme när man känner direkt att detta inte är något för mig? Som med Step:en som jag testade på Friskis för längesen... Tog step-brädan o gick.. Haha ;)

Vart ett kort styrkepass idag innan aerobicen då vi först trodde att passet skulle börja 30minuter tidigare än sagt då det stod bådehemsidan plus att Mia fått info av en staff från Nordic men hej o hå vad fel. Så vi fick ca. 30minuters benstyrka under tiden vi väntade.
Övningar:

Benböj i Smith
Stående benpress i maskin
Marklyft med stor skivstång
 
Kommer inte ihåg vikterna o stången vägde mycket mer än den på Friskis men tror det vart likvärdiga vikter som söndagens benpass innan cirkelfysen.
 

Efter att vi vågade ta oss ut från gruppasset Aerobic Dance så kände jag att jag behövde få ut lite mer av dagens träning för att bli nöjd så jag o Sofie valde att köra lite kondition på löpbandet o checkade av 5km. Heja oss! O stackars Mia valde att gå hem då hon hade en skallebang som bråkade med henne.. Hoppas verkligen hon mår bättre snart!


Dagens lilla sug vart som i mysfilmen Lady o Lufsen, spagetti o köttbullar. Men för att göra det mer Josie style använde jag mig av nudlar från Fitnessguru, helt kalorifria, köttbullar, lite ketchup o avocado. Väldigt mättande o väldigt gott!
 O nu till det bästa av allt, kvällsfika med banankaka o varm choklad! O så mys i soffan tillsammans med min absolut bästa! ^^


2 kommentarer:

  1. Omg vilken body du är på väg att få :) /Nicco

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack!! :D Har en bit kvar men är på god väg mot målet! ^^

      Radera