torsdag 10 januari 2013

Dag 7/100

 
O det rullar på som på räls! :)
O ja, jag räknar ner dagarna dag för dag i moilens kalender... ;)
Motivationen är nog så högt upp som den kan vara på mätaren o jag känner mig helt awesome! Surfade runt lite igår kväll o hittade min målbild.
Hit ska jag!
Detta är varken för mycket eller för lite utan helt jäkla perfekt! :)

Om 5,5 månad är jag här! Ska vi slå vad?! Då kommer även premiären att våga träna i shorts, dock inte så tiny som på bilden! :)

Idag vart det en ganska jobbig dag som började tungt pga en natt på soffan. O nej, det blev inte soffan för mig pga gnabb med kärleken utan av anledningen av att älsklingen är sjuk o igår kväll tog han även ett snack med toastolen vilket jag inte ville riskera att hamna! Usch!.. Stackarn.. Vart i o för sig bara en gång men det där med att kräkas är lite som en fobi för mig. Något av det värsta jag vet! Så jag tog det säkra före det osäkra! -peppar peppar!- O sov på soffan.. Som för övrigt vart oförskämd obekväm att sova i! Stackars våra nattgäster när ni väl sovit hos oss.. Haha :P

O morgonen kunde inte börja tyngre när jag drog upp persiennerna o snön låg vit på marken o yrde i vinden.. O den djävulska träningvärken i vaderna ska vi inte ens prata om för den är rent djävulskt! Haha Ni skulle bara sett mina första steg på morgonkvisten! Tippade på tårna! :D Det blir extra tungt att ta sig ut på morgonpromenad både pga vädret o träningsvärken i vaderna men jag gjorde det iallafall. :) O träningsvärken dämpades även lite efter promenaden vilket gjorde det lite lättare att ta sig till jobbet.. :)

Heldag på jobbet som vanligt o jag vart toktrött i stort sett hela dagen o det blev ju inte direkt bättre efter lunchen med matkoma som följd.. Haha :) Men direkt efter jobbet vart det som vanligt mot Friskis för date med Mia, Sofie o Emma. Hade lite mer tid på oss idag så vi slapp stressa vilket vart skönt. Vi körde ett pass ben o rumpa.

Övningar:
Djupa benböj på stepbrädor med kettlebell 12kg 3x12st
Benböj på upp- o nervänd bosu med hantlar 6kg 3x12st
Vader, tåhävningar på stepbräda
Skidhopp 3x20st
Benpress 1xDrop-set 1xPyramiden

Kondition: 1h spinning-puls

O nu sitter jag här nöjd o belåten med tallriken helt renslickad framför mig o kroppen är reloaded med bränsle igen. Fast jag är fortfarande helt slut o raka motsatsen från gårdagen då jag vart så himla pigg! Haha :) Det är så det är ibland, toppar o dalar, men så länge inte träningen o motivationen rubbas så är jag blixter nöjd! :)

Why wait? You only live once!
Beach 2013, here we come!! :D
O fasiken vad mycket roligare det är med sällskap på resan under dessa Hundra grymma dagar!

3 kommentarer:

  1. Hihi! Jag skrattade till när jag såg framför mig hur du tippade på tårna! I know the feeling! Kul att läsa exakt vad du kör för övningar! Kram Terese

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha Din bild som du fick upp i huvudet stämmer antagligen på pricken! ^^ Saknar dig Terese! :) KRAM!

      Radera
    2. Haha! Jag saknar er alla där hemma med, speciellt att kunna träna med er, ni verkar ha grymt härliga träningspass. Jag får med mina kompisar på gruppass men i gymet sliter jag själv. Lite synd ibland för ibland behöver man någon som peppar än för att göra det där lilla extra! Kram Terese

      Radera