onsdag 16 januari 2013

Dag 12 + 13/100

Skivstångspass a la senior

Beskriver kortfattat o bra gårdagens tråkigaste skivstångspass någonsin som jag vart på! Fy.. Hela passet vart mesigt o lamt o nej, nästa gång blir på Prälle-Manges pass! Han vet hur det ska gå till så att man får svettas o kvidas lite.. :)

Bättre dag idag! Speciellt efter att jag spontanbokade ett 75minuters spinningpass innan styrkan! Haha ;) Slutade jobba klockan 17 idag o surfade in på Friskis hemsida under lunchen bara för att kolla om de hade några roliga pass o cashing cashing! Bokat o klart men desto mer stressigt hem från jobbet då passet började 17.30 o jag vart varken ombytt eller hade med mig träningsväskan till jobbet.. Men med världens powerwalk slog jag rekord o vart hemma på 7 minuter, ombytt o klar 17.12 o iväg till Friskis o kom fram med gooood marginal! Haha :D Kul spinningpass men det kändes ganska mycket längre då jag i vanliga fall bruka köra på 1h-pass.. Men nå väl! Lite bonus idag.. :) Sen körde Mia (klickaMia för att följa hennes hundra grymma dagar! :)) o jag ett pass rygg o mage o det vart nog lite tungt för oss båda idag..
 
Övningar:

Chins i maskin med hjälp 35kg 3x5st
Sida mage med kettlebell 12kg 3x12st
Benlyft med rumpa utanför bänk 3x10st
Hängande benlyft 3x15st
Flies på lutande bänk med hantlar 8kg 3x12st
Ryggresning på lutande bänk med viktplatta 15kg 3x10st
Crunches på pilatesboll 4x25st
 
Official toabilden! Haha ;)

Men vi hade kul ändå trots att det tog emot lite idag! Fast jag tyckte vi körde igenom ett helt ok pass o stackars Mia som fick höra mitt tjat om ugnsstekt falukorv i varje mening genom hela passet! Haha ;D Har längtat hela dagen efter middagen som just vart ugnsstekt falukorv! Än en gång så har jag vääääldigt speciella cravings..
 
Mmmmm... -Homer Simpsons
;)
 
Fast nu har jag även lite sötsug men det försöker jag förtränga o ignorera!.. Inget godis eller annat onyttigt under hundra dagar, det är min deal med mig själv! O det ska jag minsann också klara av för att sedan få en gottedag i veckan framöver efter denna utmaning. Men utmaningen är inte helt slut efter dessa hundra grymma dagar, iallafall inte för mig. För i april är det fortfarande månader kvar till sommaren o det är tills dess som det ska bli kabooooom! :) Men det är efter hundra grymma dagar som jag kommer att ta en dag i veckan för att reloada med gotte o annat som jag är sugen på just för stunden. Det är min belöning! :)
 
En liten tankeställare...
Tjejen till vänster har mindre kroppsfett i procent än tjejen till höger... Tåls att fundera på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar