onsdag 9 januari 2013

Dag 6/100

 
En riktigt god natts sömn

Vart längesen som jag sov så gott som jag gjorde natten till idag. O jag sov hela natten utan att vakna o jag tror inte heller att jag vart uppe för en kissepause vilket hör till vanligheterna mer än ovanligheten. Känner mig pigg o kry i hela kroppen nu o då blir man ju lite extra glad! :) O gårdagens lilla missöde är nu förträngt.. Haha ;) Men nu när jag känner mig pigg o alert så är det hjärtats tur att må skit då han kom hem från jobbet igen när jag stod o fixade frukost imorse. Så nu ligger han nerbäddad o det är sjukstuga hos oss igen o jag ska ladda upp med lite extra vitaminer så att jag inte blir sjuk igen. Det hade jag inte orkatsur som jag vart senast.. Haha :)

Armar o axlar vart dagens styrkepass:

Övningar innan IW:
Superset:
Stående axelpress med skivstång 15kg 3x12st
Bicepscurl med skivstång 15kg 3x12st

Triceps kickback med hantlar 4kg 3x12
Superset:
Hammercurl 7kg 3x10st
Flies 7kg 1x10st, 2x8st

Dips på bänk 3x15st

Biceps i maskin 11,5kg 1x5st (tungt as hell!)

Övningar efter IW:
Superset:
Axelsving med viktplatta 5kg 3x12st
Triceps headcrush med kettlebell 12kg 3x12st
Superset:
Biceps i cable viktplatta 5 1x10st, 1x8st
Axellyft sida med hantlar 4kg 1x10st, 1x8st, 1x6st

Men innan styrkan blev det 1h IWkonditionen vart redan avbockad så därför blev det lite omvänt idag. Eller som igår, lite styrka innan passet o lite styrka efter. :)

O jag med mina konstiga cravings.. Idag är det chili con carnes tur som står på spisen o puttrar. Smarrigt! :) Så länge jag inte har cravings på massa godis, choklad o andra godsaker sänt från ovan så är jag lite extra nöjd! Det blir liksom lite lättare då.. O jag tror att mycket handlar om just inställningen. Nu har jag en inställning med att mina uppsatta mål o det finns inga hinder på vägen dit. Onyttigheterna är inte värt det o därför sorterar jag bort dom med en gång. O det känns fantastiskt! :)
O så bara måste jag ha apelsin också! Blir första inköpet imorgonlunchen! Haha ;)
Som sagt, mina cravings är speciella... :P

Dagar som denna saknar jag min racecykel big time!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar