lördag 26 januari 2013

Bästa veckan!

 
Med sömnenlääääänge!
O dag 23 av hundra grymma dagar, bara 77 to go! :)

 
O vet ni vad som funkar, fortfarande? Joo, den gamla hederliga avdammade klassikern en kopp varm mjölk ett par timmar innan sängdags! Så mycket, så länge o så mycket sammanhängande sömn som jag faktiskt fått denna veckan kan jag inte ens minnas sist jag lyckades med.. Om man bortser från kissepauserna på nätterna men även dessa har blivit färre. Förstår ni då hur mycket guld värt detta är?! Ingen nattuggla (som jag absolut inte är då jag tröttheten knockar mig samma tid i stort sett varje kväll, klockan 23 är det magiska klockslaget) ingen frustration som vill få en att slita av sig håret, slippa lyssna på plogbilarna som kommer runt 04-05-tiden o veta att "Fuck! Bara x-antal timmar kvar.. Snart upp.." Slippa bli förbannadsambon för att han ligger bredvid en o sussar så gott! Haha ;) Det är många känslor som påverkas av dålig sömn men jag börja få bukt på detta.. Superskönt! O självklart har jag en plan B ifall varm mjölk skulle svika mig o det är att testa kosttillskott ZMA, zink magnesium. Ska göra susen för en när man har en sömn som vill bråka med en! Värt att testa iallafall.. :)

Lördag morgon nu o jag sitter med frukosten i knät. Havregrynsgröt fullpepprad med massa kanel! Är något av det godaste jag vet.. :) Sedan ska det bli lite PWO innan träningen också. Jag älskar att träna på helgerna då man är ledig! Konstigt vad man kan ändras.. Vill minnas att helgerna vart min Holy Grail tidigare o då tränade man ikke!.. Haha :) Men det är lyxigare att ta vilodagar mitt i veckan. Som igår hade jag min vilodag o i tisdags typ då jag bara körde ett kort, bra men intensivt magpass. :) Dagarna få sig ett extra knyck då o veckorna går framåt lite fortare. O det gillas såklart speciellt nu under min utmaning med hundra grymma dagar.. Jag är fortfarande helt besatt, typ, av s.e.m.l.o.r!.. ;)
 
 
Idag ska jag träna självtjejerna ska på spinningen lite tidigare idag. Den är nu vid 10 o jag lyckades få en ordinare plats efter att ha stått som reserv på mitt favvopass med favvoledaren på IW:en vid 11. Men innan dess ska jag köra ett tungt benpass o förhoppningsvis slå detta bort träningsvärken from HELL som jag har i ryggen efter marklyften i onsdags.. Haha ;) Känns dock lite lättare idag men känner mig som Agda själv när jag stiger upp från sängen! I torsdags morse fick jag först för mig att jag lyckats få ryggskott för första gången ever i mitt 27, snart 28-åriga gamla unga liv! Men det vart ju bara en djävulsk träningsvärk.. Haha ;)

Igår kom jag att fundera på vad jag ska belöna mig med om nästa vecka ger mig ett resultatinvägning- o vägningen som jag känner mig nöjd med. Vet inte riktigt vad jag väntar mig men jag har ju fått tillbaka den där obeskrivliga känslan o bara det tycker jag att jag förtjänar en belöning för! :P
Bra söndag nästa vecka betyder att jag klickar hem detta:


Träningsresumé på veckan kommer som vanligt upp efter veckans sista träningspass vilket betyder imorgon kväll efter Cirkekfysen! :)

O så dagens onödiga fakta:
Min haka ha växt minst 2cm sedan igår då världens största innefinne har bestämt sig för att gro där! Haha ^^

Ha en god helg nu allesammans!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar