onsdag 23 januari 2013

Dag 19/100

 
Imorgon eller nu är det dag 20 av de hundra grymma dagarna. Det är 20% av tiden, en femtedel avklarad o fyra lika långa delar kvar. Känns som ingenting! Haha :) Men det spritter i kroppen på mig likt ett sötsugscraving efter att få mäta, väga o jämföra mig! Men det är inte förrän nästa vecka så sluta tjata kroppen.. ;)

En liten bild på dagsformen.
 
Hade ett riktigt bra styrkepass igår som resulterade i träningsvärk trots allt. Känner speciellt från latsen. :)

O för att hoppa från den ena dagen till den andra så hade jag en lugn start på morgonen. Vaknade innan klockan ringde o steg faktiskt också upp då. Kanske borde legat kvar idag för under morgonpromenaden märker jag att fotspåren är på väg till jobbet.. WRONG WAY!! Haha ;)

Jag tror inte ens jag hittade blicken till kameralinsen.. HAHA ;D
 
Tog mig ut på morgonpromenaden iallafall o ska det inte börja bli ljusare snart? Tycker det är dags! :) Sen får faktiskt gärna snön försvinna så att det blir barmark för jag vill ut o löpträna i spåren! :D Kanske inte är lika exalterad över löpträningen sen när det väl är igång men just nu är jag peppad till det! :)

Godaste frukosten blev det idag. Vad gör man med en halv övergiven avocado som legat i kylen i två dagar o är fortfarande så där perfekt mjuk?
THIS!
Mjoo, du mosar den o bre på mackan med lite citronpeppar på toppen. Det vart yummie in my tummie! :)
 
Hade egentligen vilodag idag men körde ändå liiiiite bonusträning. Planen vart 5km inomhuslöpning på bandet men den planen krossades när jag kom in till Friskis.. Vad hade jag väntat mig? ;) Men istället för att gå hem butter igen körde jag lite mage som jag inte hann med igår o har jag inte träningsvärk imorgon så kommer jag att börja gråta för det sved! O det sviiiiiider fortfarande... ;D
Övningar:
 
Crunches sida-sida med medicinboll 10kg 4x25st
Crunhes på pilatesboll 4x25st
Rygglyft på pilatesboll 3x15st
Sneda crunches på bosu 3x15st
Jag är ganska klen i magmuskelaturen o dessa övningar är nog ingenting för den vane men det ska vi nu ändra på! ;)
 
Förresten igår fick jag några helt oväntade ord från min chef som gjorde resten av min dag. O jag lever lite på det idag också faktiskt. Det vart igår som jag satt i lunchrummet efter att ha smaskat i mig matlådan o vart så där mätt o belåten, satt slappt i mysfotöljen vi har där inne med den slappaste hållningen ni kan föreställa er med en skål äppelklyftor placerad mitt på magen o med en matkoma som aldrig slår fel.. ;) Då kommer chefen in o plötsligt säger för att sammanfatta det kort:
"Du är verkligen en sån person som alltid ser lika pigg o fräsch ut oavsett hur trött du är, många kan ju verkligen se energilösa ut när de säger att de är trötta! Tänkte faktiskt på det redan på anställningsintervjun vi hade.. Du vågar liksom skoja o visa glädje. O man blir liksom inget annat än glad av dig!."
Kan man bli annat än glad av detta?! Jag sa det till henne att hon gjorde min dag!.. O det gjorde hon verkligen..
O idag lade chefen även till att jag verkligen är snabblärd... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar